Hei, interessant, for den gongen Lysingen havarerte på Holm sist sommer, var det noken som påsto at Heilhorn ikkje kunne gå dit. Om hovedargumentet var mangel på lading eller sjølve havnen, husker eg ikkje.Grunnet ras i Bindal på Fv17 så blir det opprettet rute mellom Gutvik og Vennesund fra i ettermiddag. Trodde kanskje ikke det var plass til Heilhorn i Gutvik.
Ser kanskje ut som om Ørtind skal gå en tur mellom Holm og Terråk/Bindalseidet.
Ja, husker ikke om jeg var en av de som påstod det men, var vel endel vind de dagene, kanskje den var ugunstig da? Eller at Gutvik ikke tåler sommertrafikken?Hei, interessant, for den gongen Lysingen havarerte på Holm sist sommer, var det noken som påsto at Heilhorn ikkje kunne gå dit. Om hovedargumentet var mangel på lading eller sjølve havnen, husker eg ikkje.
Jeg ser nå at Heilhorn allerede har hatt et anløp i Gutvik. Nå er den på veg dit igjen etter å ha vært innom Vennesund og Holm.Ja, husker ikke om jeg var en av de som påstod det men, var vel endel vind de dagene, kanskje den var ugunstig da? Eller at Gutvik ikke tåler sommertrafikken?
Aner ikke, men uansett positivt da det virker som om Røytvoll ikke er et alternativ lengre.
Edøyfjord var bare en snartur til havna i Kristiansund. Nå går den Halsa-Kanestraum for Moldefjord, som fortsatt ligger i ro.Mer trøbbel på Nordmøre. Moldefjord har tekniske probleker og har ligget på Halsa siden onsdag ettermiddag. Den er visstnok under reparasjon, men er så langt ikke kommet i drift.
Derimot ser det ut til at Tustna er tilbake akkurat nå og tar over for Edøyfjord i Seivika.
Både Lifjord og Lote var inne på sambandet mens man ventet på at alle de faste fergene skulle bli klare. Lifjord fungerte som reserve en stund før den ble flyttet til Sølsnes-Åfarnes. Romsdal ligger i Kristiansund, men er ikke operativ. Derfor er det nå ingen fast reserve på Halsa-Kanestraum, og det er riktig at Edøyfjord ikke fyller kravene i kontrakten. Men Lifjord ligger i Molde og kan nok settes inn derfra, hvis det trengs. Moldefjord har for øvrig vært ute på en liten prøvetur på fjorden i dag.Lifjord har gått tidligere.
Jøss Nordland fylkeskommune har jo nettopp godkjent denne fergen til bruk i et samband uten annen reisemulighet"Kvitholm" i retning mot Stokksund og Fosen Gjenvinning ?
Det blir vel da "Torget"?
Ikkje tror på alt som skrives.Jøss Nordland fylkeskommune har jo nettopp godkjent denne fergen til bruk i et samband uten annen reisemulighet
Og nå sendes den kanskje til hugging…… vet ikke om man skal le eller gråte
Da er det vel stormende jubel i hundåla i dag
De har jo tross alt blitt oppgradert med 6 år til
MF Lofotferge 1
Hvor har Fjord1 planer om å bruke denne?"Svelviksund" ble registrert på Fjord1 31. Januar sdir.no
Forlatt kirkegården og fortsatt videre sydover Destinasjon Kr. Sund. Virker som hun seiler samme etapper som Kalkøy gjorde."Kvitholm" i retning mot Stokksund og Fosen Gjenvinning ?
Hvor har Fjord1 planer om å bruke denne?
20PBE og år 1978 gjør vel den ikke akkurat topp for anbud...
Hun avløste akkurat Dalsfjord som er 27PBE og 6år yngre...Veit ikkje, men kan det vere i staden for, eller som avløysar for BF Kvernes, som er eit par år eldre og går på strekning der kontrakta varer ut 2033.