Så da har den altså ikke fått disse rullestolfortauene i sidene, slik som "Stord" har?Ullensvang kan fortsatt laste fire i bredden, men oppmerkingen ble gjort om for å gjøre hun lettere å laste med storbil.
Så da har den altså ikke fått disse rullestolfortauene i sidene, slik som "Stord" har?Ullensvang kan fortsatt laste fire i bredden, men oppmerkingen ble gjort om for å gjøre hun lettere å laste med storbil.
Jo, både "Stord" og "Ullensvang" er oppgradert med gangsoner på dekk. Før dette ble gjort var feltene på bildekk ganske brede (ca. 270 cm), og da var ikke noe problem å laste storbiler i eget felt. Etter at fortauene kom på plass ble bildekket naturligvis smalere, men på grunn av at bildekket tidligere var såpass bredt er det fortsatt mulig å laste fire i bredden, selv om oppmerkingen ikke tilsier dette. For eksempel ble "Preikestolen" oppgradert med lignende gangsoner, men her ble det oppmerket felt i pbe-størrelser slik at det fortsatt er merket fire felt, i motsetning til Stord/Ullensvang.Så da har den altså ikke fått disse rullestolfortauene i sidene, slik som "Stord" har?
Vil tro de klarer 3, fikk i hvertfall 3 rekker på "Preikestolen". Kan også nevnes at det for sambandene i Indre Sogn er krav om reservefartøy som tar 10VTE, så antar at "Stord" oppfyller disse kravene.Javel, da skjønner jeg. Takk for oppklaringen. Da må det endres noe på siden jeg refererte til...
Men da er det kun plass til 2 rekker med trailere? Det var iallefall praksisen i Tau-sambandet da gangfeltene kom. Heldigvis kom det på slutten av "Stord" sin karriere der, for det passet ikke helt inn med trafikkbildet å redusere trailer-kapasiteten, for å si det forsiktig.
Jeg ser at Røsund nå har klart å komme seg tilbake til Westcon. Der har den for øvrig selskap av Husøy, som har ligget der lenge. Er det er annen grunn enn ordinært vedlikehold til det?Noen ny status på MS Feil, altså bedre kjent som Røsund?
Ser den ligg på Nesna med begrenset manøvrering?View attachment 8178
Kven er det som då er reserve for Barmen?Vidar Hop kjøper "Torget" fra TTS, skal være reserveferje i Måløyområdet. "Barmøy" tar over på Brønnøysund - Sauren ruta og er nå bygget om for 5 millioner kroner.
Det blir vel da "Torget"?Kven er det som då er reserve for Barmen?
Ja, logisk. Koblet ikkje 1+1Det blir vel da "Torget"?
Vidar Hop tar over.Betyr det at Vidar Hop tar over Brønnøysund - Stortorgnes, eller at TTS har kjøpt "Barmøy"?
Troleg HC toalett og oppholdsrom på bildekket?Hva slags ombygging er det som har blitt gjort på "Barmøy"?