Aha ja da skjønnet jeg!Er krav på E6 at det skal være baugporter, Lote får baugporter fordi hun skal gå Bognes-Skarberget og hun var et av fartøyene som ble lagt inn i anbudet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha ja da skjønnet jeg!Er krav på E6 at det skal være baugporter, Lote får baugporter fordi hun skal gå Bognes-Skarberget og hun var et av fartøyene som ble lagt inn i anbudet.
Ifølge gruppa "Bilferger" skal Lote få Norangsfjord sine bauger. Godt mulig dette er feil, men er nokk riktig når norangsfjord sine ble nylig tatt av!Var nevnt annen plass at Lote skulle få påmontert Lifjord sine løftebauger, hadde vel vært mye enklere å la Lifjord fått montert på igjen sine bauger
Lote / Lifjord / Norangfjord er like ferger, så om dem hadde sent Lifjord / Norangfjord så hadde det egentlig blitt samme ferge med annet navn
I "Skipet" 3/2021 og 4/2021 så står det at Norled har leid denne tilbake fra 01.09.2020, og levert den tilbake 01.09.2021. Men i Sjøfartsdirektoratet så står det innmeldt skjøte datert 07.09.2021. Det virker så bastant fra redaksjonen i "Skipet", at jeg lurer på hva som er det korrekte her?Gloppen er overtatt av Atlantic Sea Cargo i Kristiansund?. Skal den brukes som lekter?
Ja, det er midt utgangspunkt også. Men når det står at den er "leid tilbake", så må jo det være fra et eller annet hold. Men enig med deg ja.Det er vel grunn til å tro at Sjøfartsdirektoratet har rett, eller?
Gammelt sarv, få det til StokksundPolar Rex ser ut til å slepe/assistere Røsund frå SSJ til Westcon på Nesna. Dermed er ferjen "tilbake" etter 2 måneder på verft, men ikkje i brukandes tilstand. Skal tro om Torghatten angrer på å ha satset på denne baljen?
Kva er grunnen?Kvaløy er slept til Leirvik, Sogn av Stadt Kinn.
Ble skrevet i en gruppe at var motorhavari og skal dermed bytte motor.Kva er grunnen?
De tre fergene er vel ikke helt like. Lote er bygd i 2006, de andre to i 2010. Lote er ca 108x18 m, mens Norangsfjord er ca. 113x17 m og Lifjord ca. 102x16. Det viktigste i diskusjonen her er vel at Lote og Norangsfjord har oppgitt kapasitet på 120 PBE, mens Lifjord har 110 PBE. Lifjord blir derfor ikke anvendelig som hovedfartøy der det er krav om 120 PBE, som det vel er på Bognes-Skarberget.Var nevnt annen plass at Lote skulle få påmontert Lifjord sine løftebauger, hadde vel vært mye enklere å la Lifjord fått montert på igjen sine bauger
Lote / Lifjord / Norangfjord er like ferger, så om dem hadde sent Lifjord / Norangfjord så hadde det egentlig blitt samme ferge med annet navn
MM står for Multi Maritime, FE står vel sikkert for FERRY, men hva står egentlig tallene for? For lave til å være bilkapasitet, alt for lave til å være tonnasje, virker for høye til å være lengde...Forskjellig design på desse:
"Lote" - MM 105 FE
"Norangsfjord" - MM 105 FE Mk II
"Lifjord" - MM 95 FE