Ferge og Fergesamband

Selbjørnsfjord kan ikke brukes mellom Flakk og Rørvik pga hun har salong på bildekk og i anbudet er det krav til salong over bildekk...
Ingen krav om salong over bildekk, men 30% av tildelingskriteriet var beregnet ut i fra kvalitet, hvor plassering av salong m.m. ble vektlagt.
 
Mener at den ligger for salg, men synes samtidig det er litt rart at den ble omprofilert hvis man likevel skal kvitte seg med henne. Er det noe samband Torghatten kan bruke den på?
Går rykter om den skal til et av sambandene i Sør-Troms siden THN ikke kan bruke Melshorn eller Vardehorn. De er 1 år for gammel i henhold til kontrakten.
 
Selbjørnsfjord kan ikke brukes mellom Flakk og Rørvik pga hun har salong på bildekk og i anbudet er det krav til salong over bildekk...
Hei, vart ikkje det nemnt tidlegare her at mannskapet til ferjene på Trondheimsfjorden ikkje har tilstrekkelig kurs for drift av LNG framdriftssystemet til Selbjørnsfjord?
 
Hei, vart ikkje det nemnt tidlegare her at mannskapet til ferjene på Trondheimsfjorden ikkje har tilstrekkelig kurs for drift av LNG framdriftssystemet til Selbjørnsfjord?
Er det LNG tilgjengelig på Flakk-Rørvik da ? Selbjørnsfjord har én større dieselmotor (og muligens en eller flere små), men om de kan stenge ned LNG anlegget og seile uten LNG mannskap, det er jeg usikker på.
 
Nokon som kjenner planane for reserveferje på Halsa - Kanestraum? Tidlegare reserveferje Lifjord har erstatta Sulafjord som ser ut til å vere på tur nordover (til Tysfjord?). Hjørundfjord som går der no, er vel reserve på Sunnmøre. Er Fjord 1 i manko på ei stor reserveferje???.
Ingen manko nei,Hjørundfjord er oppsatt som reserve der i tillegg til 2 samband på Sunnmøre
 
Er det LNG tilgjengelig på Flakk-Rørvik da ? Selbjørnsfjord har én større dieselmotor (og muligens en eller flere små), men om de kan stenge ned LNG anlegget og seile uten LNG mannskap, det er jeg usikker
Det spørs om det er noko igjen etter at fjord1 tapte anbudet og kaianleggene fekk installert ladetårn.
 
Ingen krav om salong over bildekk, men 30% av tildelingskriteriet var beregnet ut i fra kvalitet, hvor plassering av salong m.m. ble vektlagt.
For Torghatten blir dette et krav når dem har tilbudt dette og det er en del av vektingen for å bli tildelt anbudet.
Ellers kan man jo tilby "gull og grønne skoger" uten at man leverer hva man har tilbudt. Det blir aldri godtatt for da det ikke rettferdig konkurranse.

Samt som det blir nevnt nedover, så er vel også LNG en utfordring, men tror nok denne ferja hadde vært bygd om til diesel elektrisk med batteridrift dersom dem kunne ha brukt henne fast.
 
Herøysund på vei nordover med destinasjon Korsfjord - Nyvoll, mens Vannes går i hennes rute. Melfjord ligg på Eidkjosen.
 
Kan det tenkes at MF Melshorn er tiltenkt Nesna - Levang når den blir ledig 31/12 22
ser i tidligere innlegg at MF Bjarkøy muligens skal til Møre og om dette stemmer er kanskje ideen og
Gjøre MF Røsund om til reserveferge og MFTrondenes settes til og Betjene Nesna - Nesnaøyene
 
Det spørs om det er noko igjen etter at fjord1 tapte anbudet og kaianleggene fekk installert
Hei, vart ikkje det nemnt tidlegare her at mannskapet til ferjene på Trondheimsfjorden ikkje har tilstrekkelig kurs for drift av LNG framdriftssystemet til Selbjørnsfjord?
Det er fortsatt flere av mannskapene på Flakk - Rørvik som har opprettholdt / fornøyet IGF sertifikatene, så det skulle i utgangpunktet ikke vært noe problem å bemannet opp Selbjørnsfjord. Selbjørnsfjord har dessuten vært et mye bedre C-ferge alternativ en "Trondheim" / "Fosen" Alt av rører for fylling av LNG er fjernet,
 
Last edited:
Kan det tenkes at MF Melshorn er tiltenkt Nesna - Levang når den blir ledig 31/12 22
ser i tidligere innlegg at MF Bjarkøy muligens skal til Møre og om dette stemmer er kanskje ideen og
Gjøre MF Røsund om til reserveferge og MFTrondenes settes til og Betjene Nesna - Nesnaøyene
Blir hun ikke i lengste laget for kaia på Levang?
 

«Edøyfjord» på plass – normal drift på sambandet​

 
Back
Top