Bekreftes på frammr.noOm det skal nye motorer og batteri ombord i "Bolsøy" så er den nok ute denne sesongen
Men hører at "Sunnfjord" skal inn på Geiranger fra 1. Juli
Bekreftes på frammr.noOm det skal nye motorer og batteri ombord i "Bolsøy" så er den nok ute denne sesongen
Men hører at "Sunnfjord" skal inn på Geiranger fra 1. Juli
Fra avisa nordland i dag: Driftssjef for Torghatten Nord, Petter Sundbakk, bekrefter at det ikke er serveringstilbud på B-ruten og opplyser at det er et selvbetjeningstilbud på helårssambandet. – Årsaken til det er at vi forholder oss til kontrakten fra oppdragsgiver (Nordland fylkeskommune journ.anm.). Der er det ikke krav til serveringstilbud, verken på helårs- eller B-ruten, sier Sundbakk.Virker litt som Torghatten Nord hadde det litt travelt med å få MF Melfjord (ex MF Marstein) i trafikk.. ikke klargjort noe for Kafe drift, virker shabby både inn og utsiden..
Er det den som blir hovedfartøy Jektvik-Kilboghamn fremover?
Så dette, men var mer tanke på tilstanden... mye rust, ser litt oppbrukt innvendig...Fra avisa nordland i dag: Driftssjef for Torghatten Nord, Petter Sundbakk, bekrefter at det ikke er serveringstilbud på B-ruten og opplyser at det er et selvbetjeningstilbud på helårssambandet. – Årsaken til det er at vi forholder oss til kontrakten fra oppdragsgiver (Nordland fylkeskommune journ.anm.). Der er det ikke krav til serveringstilbud, verken på helårs- eller B-ruten, sier Sundbakk.
Fylkesråd for samferdsel, Monica Sande, sier til AN at tilbudet om servering er et rent økonomisk spørsmål.
– Det lønner seg rett og slett ikke. Det er bare sånn det er, sier hun.
– Hvis vi skulle hatt et serveringstilbud om bord ville det blitt en ekstrakostnad for oss som ikke dekkes inn. Det er årsaken til at det ikke er noe der.
Vel, tror det er vel både penger og tilgang til personal på verftene det står på. Berre se på Trondenes, har vore i SSJ i nøyaktig 2 måneder igår, mens sommertrafikken hoper seg opp langs FV17.Så dette, men var mer tanke på tilstanden... mye rust, ser litt oppbrukt innvendig...
Sant det... ikke kjennskap til kvalitet og renomé til verftet i Sandnessjøen, men vet Westcon Nesna og VARD Leirvik er dyktige!Vel, tror det er vel både penger og tilgang til personal på verftene det står på. Berre se på Trondenes, har vore i SSJ i nøyaktig 2 måneder igår, mens sommertrafikken hoper seg opp langs FV17.
Dem er vel dyktige i SSJ og, men lederen der har vore i media fordi dem ikkje greier å finne fagfolk...Sant det... ikke kjennskap til kvalitet og renomé til verftet i Sandnessjøen, men vet Westcon Nesna og VARD Leirvik er dyktige!
OBA ex Romsdal har begynt på den lange veien til Banjul ,slike ferger langt til havs kan bli interessant.
Svanøy ser ut til å ha kommet godt igang i Kanada.Svanøy ankomm Philipsburg på Sint Maarten idag.
Observerte svartrøyken jeg og da den manøvrerte ....... tenkte bare mitt "Vi er i Geiranger i 2022"Såg nå ikkje ut til at Veøy tilfredsstiller de nye kravene til sox/nox utslipp i Geiranger under manøvrering.
"Ullensvang" hører til en annen kontrakt, kontrakten for Festøya-Solavågen og Volda-Folkestad"Austevoll" skal truleg inn på Larsnes - Kvamsøy der ei av dei gamle ferjene er ute med tekniske problem. Reserveferja "Ullensvang" er visst for stor for nokre av dei fire ferjekaiene på strekninga. Då er det bra å ha nok ei gammal ferje i bakhand, sjølv om det ikkje vert spor av det grøne skiftet på ruta.