Ferge og Fergesamband

Takk for opplysningen! Tyder på at ho blir fast på Jektvik-Kilborghamn i det nye anbudet.
Godt mulig. Først og fremst så trengtes hun vel ikke mer i Oslofjorden, siden oppgraderingene av Bastø IV og VI er ferdig. Og da den trengtes et annet sted i paraplyselskapet, så var det pose og sekk:)
 
"Bolsøy" ved LOS Marine AS på Rubbestadneset.
View attachment 9220

Etter lokalpressa fekk MF Bolsøy motorhavari like før oppstart på sommarruta Hellesylt - Geiranger. Den andre ferja som brukar å gå der om sommaren, MF Veøy, oppfyller ikkje nye utsleppskrav. Om ikkje LOS Marine AS får til snarleg reparasjon, kan det verte problem i sommartrafikken.
 
– Kan du utdype dette med at det var uoppmerksomhet?

– Nei. Det var ikke stor fart. Vi traff land med bare 2 knop.
Vel, de har bakket i siste liten da. Marinetraffic plottet viser 10 knop med en god båtlengde igjen til land. Mens de ved normal ankomst er nede på 5 knop med 3 båtlengder igjen. Nå er forresten taubåten Waterman på plass, så da kommer de vel løs når det nærmer seg flo sjø om et par timer. Det er bortimot 1.5m tidevannsforskjell der, og det var vel temmelig nær flo da de gikk på.
 
Kvernes har tatt over ruta for Dalsfjord på Hundeidvika-Festøya

Dalsfjord er på vei nordover. Trolig for å ta over for Driva.
 
Er MF Melfjord nå satt som hovedfartøy på Jektvik-Kilboghamn ?
Og blir da MF Rødøy resverve for både nevnte samband og Rødøybassenget?
 
"Petter Dass" på inngående til Kopervik onsdag ettermiddag. Gikk i dokk hos Westcon Karmsund torsdag morgen.
Peter Dass.jpg
 
Last edited:
Kapasitetsøkning i nordland
 

Attachments

  • Screenshot_20220603-161931_Chrome.jpg
    Screenshot_20220603-161931_Chrome.jpg
    716.2 KB · Views: 25
  • Screenshot_20220603-161924_Chrome.jpg
    Screenshot_20220603-161924_Chrome.jpg
    644.2 KB · Views: 24
Back
Top