Ferge og Fergesamband

"Lifjord" driver på med et eller annet ved Gjermundshamn. Var en tur i februar og testet Jondal-Tørvikbygd. Mulig at de vil ha den som en "superinnbytter".

"Sogn", som ikke skal lade, kan holde ganske lav og økonomisk fart på Jondal-Tørvikbygd med halvtimesavganger. MF Samlafjord og MF Alversund (Sogn), blir nå en fin kombinasjon, som vi vise hva som har skjedd med fergene på 40 år. MF Alversund tror jeg var en av de første fergene med to hele bildekk og salong over. Nå er det nesten slutt på "dobbeldekkere", og salongene er i ferd med å havne under bildekk igjen.
 
Last edited:
Det er iallefall ikke effektiv å laste losse/ laste dobbeltdekker i jondal tørrvikbygd, da det kun kommer av en og en rekke, trenger også noe større mannskap på Sogn vil eg tru, men Bergen dieselen på tomgang går sikkert billig, de var mer effektive de gamle Askøy fergene mtp lasting lossing av dobbel dekker, mye raskere luker og lemmer. Det er jo galematias at Lifjord skal ligge uvirksom med mannskap, bedre de hadde brukt den inni fjorden og heller løyst av om det er noen andre som stopper i sommer månedene, så kunne gulen Sogn kommet om det er noe langvarig.
 
Hvorfor skal Lifjord ha batteri? Hun er reserve. Hun skal feks komme seg til Leirvåg-Sløvåg eller sambandet mellom Tysnes og Stord raskt.... Tror ikke de vil få behov for hengedekk osv når det går ferger hver 30 min..
 
Hvorfor skal Lifjord ha batteri? Hun er reserve. Hun skal feks komme seg til Leirvåg-Sløvåg eller sambandet mellom Tysnes og Stord raskt.... Tror ikke de vil få behov for hengedekk osv når det går ferger hver 30 min..
Det eine utelukker ikkje det andre! Så vidt meg bekjent, er så godt som alle el-ferjer i landet egentlig hybrider, som fint kan trafikkere i rutefart med kun forbrenningsmotoren som energikilde.

Problemet er heller den at det ennå ikkje finst den eine standard ladepluggen for alle el-ferjer. Dermed er ein avhengig av forbrennings(hybrid)løysninger for reserveferjene. Men, om dei ansvarlege for kaianleggene kunne overtatt ansvaret og satt standarder tilsvarande slik det er med ferjekaiane, kunne reservene med 2-3 forkjellige plugger fint trafikkert alle ruter som allerede har installert ladeanlegg.
 
Det er iallefall ikke effektiv å laste losse/ laste dobbeltdekker i jondal tørrvikbygd, da det kun kommer av en og en rekke, trenger også noe større mannskap på Sogn vil eg tru, men Bergen dieselen på tomgang går sikkert billig, de var mer effektive de gamle Askøy fergene mtp lasting lossing av dobbel dekker, mye raskere luker og lemmer.
Det er jo kjekkere for turistene med en ferge med skikkelig salong og soldekk da, selv om den er gammel. Såvidt jeg husker fra Steinestø-Knarvik, så gikk det bra unna med lasting og lossing. Og her har de jo 10 minutter "ladetid" å gå på.

Her er forøvrig begrunnelsen for ikke å bruke "Lifjord":
Dei folkevalde sette av ti millionar kroner til ei ekstra ferje i perioden 1. mai–31. august, basert på ein kalkyle frå Skyss. Etter tingingar med operatør Fjord1 viser det seg at det tilrådde tilbodet er på 20,5 millionar kroner. Dette inneber at ei eiga ferje vert sett inn i sambandet heile sommaren. Fjord1 har levert to tilbod som dekkjer den same perioden. Det tilrådde er det dyraste. Det andre lyder på 14,5 millionar kroner og inneber at reserveferja MF «Lifjord», også denne med ein kapasitet på 110 personbileiningar, vert sett inn. Ferja er reserve for ti ferjer på åtte samband i Hordaland. Om ferja skal nyttast, krev Fjord1 at fylkeskommunen seier frå seg retten til å straffa reiarlaget for innstilte avgangar dei fire fyrste timane på samband som ligg lenger vekke enn Sunde. Dimed vil ikkje Skyss ha sjanse til å sikra reserveferjer innan rimeleg tid i fire månader. Ytterlegare komplisert vert det av at Fjord1 planlegg fleire verkstadopphald på forsommaren, noko som vil innebera at sambandet mellom Kvam og Jondal berre får éi ferje i desse periodane. Fjord1 reduserte nyleg talet på reserveferjer frå tre til to i Hordaland, ifylgje fylkesdirektøren.
 
Det har vore fleire oppslag i pressa om nybygde ferjer og/eller ferjekaier som ikkje passar til kvarandre. I Skipsrevyen står det ein ny variant om den nye Hvalerferja, som ikkje er godkjend for fartsområde 3 som må til for å gå til stoppestaden Lauer.

Eg veit ikkje kor dei løyser problemet med Hvalerferja, men felles for nesten alle oppslaga er at kvalitetssikringa ikke kan ha vore noko å skryte av. Er det dårleg tid til planlegging (alt må gjerast i går) eller er det kompetansen som ikkje er god nok? Fleire av ferjene er nyskapningar, så kan det vere at innovasjonen skjuler problem???.
 
Det er jo kjekkere for turistene med en ferge med skikkelig salong og soldekk da, selv om den er gammel. Såvidt jeg husker fra Steinestø-Knarvik, så gikk det bra unna med lasting og lossing. Og her har de jo 10 minutter "ladetid" å gå på.

Her er forøvrig begrunnelsen for ikke å bruke "Lifjord":

Gulen skal gå.....
 
Det har vore fleire oppslag i pressa om nybygde ferjer og/eller ferjekaier som ikkje passar til kvarandre. I Skipsrevyen står det ein ny variant om den nye Hvalerferja, som ikkje er godkjend for fartsområde 3 som må til for å gå til stoppestaden Lauer.

Eg veit ikkje kor dei løyser problemet med Hvalerferja, men felles for nesten alle oppslaga er at kvalitetssikringa ikke kan ha vore noko å skryte av. Er det dårleg tid til planlegging (alt må gjerast i går) eller er det kompetansen som ikkje er god nok? Fleire av ferjene er nyskapningar, så kan det vere at innovasjonen skjuler problem???.
Hei, i anbud til fylkene og statens vegvesenet står det i papirene at tilbuder må se til at ferjene er tilpasset kaiane. Kaidata er som regel lagt ved i anbudsdokumentane.

Spesielt hos vestlandsfylkene ser det jo ut til være ganske lite problem med anbudene, mens Nordland fylke har drevet med for korte perioder mellom tildelelse og oppstart og med alt for korte anbudsperioder, som fører til at ingen vil eller kan ta den økonomiske risikoen ved nybygg. Torghatten har i Nordland prestert å levere anbud uten å ha nok fartøy i rette størrelsen, slik at dem no må sette inn overkapasitet i flere samband.

Østfold kollektivtrafikk, som er ansvarleg for Hvaler ferjen, har nok muligens for lite erfaring med ferjeanbud.

Alder på materiell må eg si skal jo i teorien ikkje ha så mykkje å si, verken Bjørnsund, Kvitholm eller Driva ser ut til å lage mykkje trøbbel, trass i at dem er respektive 44, 59 og 60 år. Derimot er nok heller vedlikehaldet det står på. Fjord1 og Norled har spandert nye motorer og styreenheter på mange 70- og 80-talls ferjer dei siste 10 år.
 
Utgår planen med å re-sertifisiere Sogn da, eller må det gjøres uansett for å ha nok reserver?
Med tanke på at det er ein del ferjer i størrelsen 70-120 pbe ledig rundt om i landet, må det no være billigare å leie noko for den perioden?!
 
Fjord1 skal bare ha 2 reserve i gamle Hordaland. Lifjord og Solskjel.. Gulen har flyttet til Måløy..
 
Fjord1 skal bare ha 2 reserve i gamle Hordaland. Lifjord og Solskjel.. Gulen har flyttet til Måløy..
Jo, men nå var det altså snakk om ferge 2 på Jondal-Tørvikbygd. Jeg tolket deg som at det er bestemt at Gulen skal gå der?
 
Back
Top