Ferje/Hurtigbåt anbud Nordland 2023/2024/2025/2026/2027

Foldøy skal vel inn på Larsnes- Kvamsøy. Der går det no ei, periodisk to, gamle HSD-ferjer på 35 bilar, men det skal inn ei 50-bilars ferje når dei gamle og skrøpelege ferjekaiene er utbetra. Det arbeidet pågår no, som det er nok ferdig i løpet av året.
 
Foldøy skal vel inn på Larsnes- Kvamsøy. Der går det no ei, periodisk to, gamle HSD-ferjer på 35 bilar, men det skal inn ei 50-bilars ferje når dei gamle og skrøpelege ferjekaiene er utbetra. Det arbeidet pågår no, som det er nok ferdig i løpet av året.
Vet du hva som da er planen for Os og/eller Kvam?
 
Hornstind da kanskje? Har hørt et par ganger nå at det ryktes om at den skal nordover. Torgtind går jo på Vegasambandet nå, visstnok fordi den er billigere i drift enn Hornstind.
Ser på ei Facebook-side at Hornstind skal inn på sambandet Svolvær - Skrova - Skutvik. Det betyr en liten kapasitetssøkning, noe som virker krevende på sommeren.
 
Tysfjord og Hamarøy er vel søsken, speler derfor vel lite rolle om kven som havner kor. Men spennande er det jo, korsen kabalen blir løyst til sommaren.
 
Tysfjord og Hamarøy er vel søsken, speler derfor vel lite rolle om kven som havner kor. Men spennande er det jo, korsen kabalen blir løyst til sommaren.
Tvillinger, kun litt farge forskjell og detaljer:)
Ja, begge 2 fortjener jo helst fast ruteproduksjon... !
Hatt mange fine turnuser med Hamarøy mens dem gikk på E6 mens den var vikar for MF Melshorn. Pluss noen runder på Lødingen-Bognes og Melbu-Fiskebøl! :)
 
Fortsettelse fra første innlegg i tråden:
Anbud 13: Festvåg-Misten
Driftsperiode: 01.01.2025-31.12.2034. Tilbudsfrist: 13.03.2024
Fartøykrav (utdrag) Hovedfartøy: 60PBE, 3VTE, 199 pass. elektrisk fra 01.01.2027
Fartøykrav (utdrag) Reservefartøy: innen 6 timer, 40PBE, 2VTE, 150 pass.
Fartøykrav (utdrag) begge fartøy: Baugvisir, bygd i 2000 eller nyere, kunne legge til kaiene ved vindstyrke 24m/s
doffin/mercell

Anbud 14: Mosjøen-Hundåla
Driftsperiode: 01.01.2026-31.01.2036. Tilbudsfrist: 03.04.2024
Fartøykrav (utdrag) Hovedfartøy: 30PBE, 1VTE, 96 pass.
Fartøykrav (utdrag) Reservefartøy: innen 12 timer, ellers som hovedfartøy
doffin/mercell
 
Anbud Sund - Horsdal – Sørarnøy og Ørnes‏‏‪‬‪‪‪‬‎‎‎‎‎‏‏‏‏‏‬‏‎‬-Vassdalsvik - Meløysund - Bolga er avlyst da tilbudene var over budsjett rammen. Nytt anbud vil lyses ut. Fjord1 og Torghatten Nord hadde lagt inn tilbud og begge var for dyre.. (Pris untatt offentlighet).
 
Back
Top