Torghatten Nord, Bygg nr. 225 ved Sedef, Ferge "TBN"

Refvik

Administrator
Staff member
Kva norsk rederi har bestilt ei ferge ved Sedef i Tyrkia som bygg nr. 225 for levering Oktober 2025?
 
Ferga blir 91.10 meter lang og 17.25 meter brei

Batterihybrid med dieselelektrisk fremdrift med Scania Di16 90M motorer med samla ytelse på 2560kW. Fart 12 knop. Kapasitet på 245 passasjerer

Klasse C, Fartsområde 4

Kjølstrekk 04.01.2025 med overlevering 13.10.2025

Kva sambandet skal denne inn i?

Fartsområde 4: Innaskjærs fart hvor åpne havstrekninger på over 25 nautiske mil ikke passeres. Fart på den norske kyst hvor skipet ikke passerer noen strekning på over 25 nautiske mil som er uten beskyttelse mot bølger og vind fra åpent hav, samt alle innenfor liggende farvann.
 
Ferga blir 91.10 meter lang og 17.25 meter brei

Batterihybrid med dieselelektrisk fremdrift med Scania Di16 90M motorer med samla ytelse på 2560kW. Fart 12 knop. Kapasitet på 245 passasjerer

Klasse C, Fartsområde 4

Kjølstrekk 04.01.2025 med overlevering 13.10.2025

Kva sambandet skal denne inn i?

Fartsområde 4: Innaskjærs fart hvor åpne havstrekninger på over 25 nautiske mil ikke passeres. Fart på den norske kyst hvor skipet ikke passerer noen strekning på over 25 nautiske mil som er uten beskyttelse mot bølger og vind fra åpent hav, samt alle innenfor liggende farvann.
Torghatten Nord er usikker av det jeg vet, bygges på måfå av det jeg vet
 
Ferga blir 91.10 meter lang og 17.25 meter brei

Batterihybrid med dieselelektrisk fremdrift med Scania Di16 90M motorer med samla ytelse på 2560kW. Fart 12 knop. Kapasitet på 245 passasjerer

Klasse C, Fartsområde 4

Kjølstrekk 04.01.2025 med overlevering 13.10.2025

Kva sambandet skal denne inn i?

Fartsområde 4: Innaskjærs fart hvor åpne havstrekninger på over 25 nautiske mil ikke passeres. Fart på den norske kyst hvor skipet ikke passerer noen strekning på over 25 nautiske mil som er uten beskyttelse mot bølger og vind fra åpent hav, samt alle innenfor liggende farvann.
Yttermålane tyder på 80 biler på eit dekk eller 120 med underdekk. Er vel berre Vestfjorden som er i den størrelsen.
 
Ja det må en si.......... Torghatten Nord er usikker på hvor de skal sette inn denne bygges på måfå :rolleyes:
vil tru det e nok av hull bare her på Helgeland og sette inn denne , men også annet nyere materiell
er sikker behov for nybygg flere steder i Torghatten sitt ruteområde
Så en god start
det er bare og bestille flere nye ferger blir sikkert behov for de en eller annen plass
 
Det har tidligere gått rykter om å kontrahere en 80 PBE på spekulasjoner.
Kan tyde på at denne skal inn på Svolvær-Skrova-Skutvik, evt. Jektvik -Kilboghamn om dem vinner ny kontrakt.
 
Det har tidligere gått rykter om å kontrahere en 80 PBE på spekulasjoner.
Kan tyde på at denne skal inn på Svolvær-Skrova-Skutvik, evt. Jektvik -Kilboghamn om dem vinner ny kontrakt.
Eller Brattvåg - Dryna hvor Møre & Romsdal fylkeskommune er lei av MF Haram
 
I følge egen pressemelding i forbindelse med anbudet i Sør-Troms sier THN nybygd el-ferje på Stornes-Bjørnerå, ombygd hybrid på Refsnes-Flesnes og en "moderne dieselferje" på Stangvik-Sørrollsnes....

For Svolvær-Skrova-Skutvik er der krav om både hovedferje og reserveferje bygd i 2011 eller nyere fra 1.2.2026...
 
I følge egen pressemelding i forbindelse med anbudet i Sør-Troms sier THN nybygd el-ferje på Stornes-Bjørnerå, ombygd hybrid på Refsnes-Flesnes og en "moderne dieselferje" på Stangvik-Sørrollsnes....

For Svolvær-Skrova-Skutvik er der krav om både hovedferje og reserveferje bygd i 2011 eller nyere fra 1.2.2026...
Den de bygger for Stornes - Bjørnerå bygges hos Remontowa, ikke Sedef
 
I følge egen pressemelding i forbindelse med anbudet i Sør-Troms sier THN nybygd el-ferje på Stornes-Bjørnerå, ombygd hybrid på Refsnes-Flesnes og en "moderne dieselferje" på Stangvik-Sørrollsnes....

For Svolvær-Skrova-Skutvik er der krav om både hovedferje og reserveferje bygd i 2011 eller nyere fra 1.2.2026...
Krav om 50 PBE for Svolvær-Skrova-Skutvik i anbudet.
 
Back
Top