Hadde Bodø vært et alternativ? Den har uten tvil bedre sjøegenskaper enn Hamarøy. Det er ikke hver dag Vestfjorden er stille, selv på sommeren."Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991." - Så det skal vel gå bra med tanke på alderen
Hadde Bodø vært et alternativ? Den har uten tvil bedre sjøegenskaper enn Hamarøy. Det er ikke hver dag Vestfjorden er stille, selv på sommeren."Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991." - Så det skal vel gå bra med tanke på alderen
Noen sier Torgtind skal inn, andre sier det blir nybygg, jeg har ikke anelse."Fartøyet skal ikke være eldre enn 1991." - Så det skal vel gå bra med tanke på alderen
Hornstind da kanskje? Har hørt ett par ganger nå at det ryktes om at den skal nordover. Torgtind går jo på Vegasambandet nå, visstnok fordi den er billigere i drift enn Hornstind.Noen sier Torgtind skal inn, andre sier det blir nybygg, jeg har ikke anelse.
Stemmer det, sliter på fjære sjø ved Ylvingen.Det var vel snakk om at MF Hornstind ikkje passa på strekninga ferja var tiltenkt fordi var problem å komme til ei av ferjekaiene på fjøre sjø. Det er i tilfelle ikkje einaste staden det har vorte vanskar fordi det ikkje var sjekka godt nok kor mykje sjø det var under kjølen.
Forstått det slik at de har fått mudret ved fergeleie ved YlvingenStemmer det, sliter på fjære sjø ved Ylvingen.
Det hadde jeg faktisk helt glemt, stemmer det. Men Hornstind ligger uansett til kai i Brønnøysund. Har vel ligget der siden tidlig september nå.Forstått det slik at de har fått mudret ved fergeleie ved Ylvingen
Håper og tror vi kan bli positivt overrasket.Bør man være skeptisk?
Dem har kjøpt "Folla 2" som jeg tipper blir fartøy nr to.Tenkte at kommentaren om Haarek gjaldt godsruten. Korsen båter er det snakk om som nummer 2 i godsruten? Regner med at Fjordlast II fortsetter som hovedfartøy.
Ble ikke "Folla 2" egentlig solgt utenlands? Ser hun er på vei nordover nå.Dem har kjøpt "Folla 2" som jeg tipper blir fartøy nr to.
Ble først det, men kom seg visst aldri avgårde. Så er nå solgt nordover og har fått navnet "Canasta".Ble ikke "Folla 2" egentlig solgt utenlands? Ser hun er på vei nordover nå.
Kanskje Torghatten Nord kan bruke MF Lyngen her, den skal jo ombygges og blir ei 60 PBE ferge.Festvåg-Misten 2025-2035. Elektrisk minst 90 % fra 2027. 60 Pbe
Bygget etter 2000 gjelder også reserveferge
Blir det Torghatten Nord så er det nybygg for Meløybassenget, ikke mye materiell som er fra 2010 som rederiet har til disposisjon? Er hvertfall stilt krav til miljøvennlig maskineri, høyere hastighet, bedre passasjermiljø/ mannskapsfasiliteter, kan tenkes at noe må gjøres i innseilingen til Støtt, er ikke det dypeste farvannet akkurat der.Skjermdump fra nrk.no/Nordland !
Hvem har noe å tilby her ?
Boreal har vel en del ferjer, Husøy og Lovund skal jo bort fra 2027, dem e fra 2013,Blir det Torghatten Nord så er det nybygg for Meløybassenget, ikke mye materiell som er fra 2010 som rederiet har til disposisjon? Er hvertfall stilt krav til miljøvennlig maskineri, høyere hastighet, bedre passasjermiljø/ mannskapsfasiliteter, kan tenkes at noe må gjøres i innseilingen til Støtt, er ikke det dypeste farvannet akkurat der.