De har vel bare "Ramtind" som ikke oppfyller kravet i anbudet, med mindre de leier noe fra Torghatten NordMen da har Torghatten Midt ingen reserveferje i sommer? Heilhorn/Lysingen på Holm-Vennesund og Hornstind/Torgtind på Horn-Igerøy-Tjøtta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De har vel bare "Ramtind" som ikke oppfyller kravet i anbudet, med mindre de leier noe fra Torghatten NordMen da har Torghatten Midt ingen reserveferje i sommer? Heilhorn/Lysingen på Holm-Vennesund og Hornstind/Torgtind på Horn-Igerøy-Tjøtta?
Ja regnet ikke med "Ramtind", som du da sier, den oppfyller ikke kravet. "Lysingen" er vel også reserve på Hofles-Geisnes-Lund, så får håpe for Torghatten sin skyld at det ikke blir problemer på det sambandet i sommer. De har jo "Kjella", men den er vel alt for liten.De har vel bare "Ramtind" som ikke oppfyller kravet i anbudet, med mindre de leier noe fra Torghatten Nord
"Levanger"Torghatten Midt fikk som forventet Horn - Andalsvåg og Horn-Igerøy-Tjøtta
Øker frekvensen på sambandet mellom Igerøy og Tjøtta - Nordland fylkeskommune
Fylkesråd for transport og infrastruktur, Monika Sande. Torghatten Midt AS vant anbudet om å drifte fergesambandene Horn – Andalsvåg, Horn – Igerøy og Igerøy – Tjøtta. – Vi øker produksjonen på den måten at dagens fredagsproduksjon innføres flere dager i uka, sier en fornøyd fylkesråd Monika...www.nfk.no
Hørte rykte om at de hadde ombestemt seg angående Hornstind, at den fortsatt skal være på Vega sambandet og ikke Vennesund - Holm.
Men da har Torghatten Midt ingen reserveferje i sommer? Heilhorn/Lysingen på Holm-Vennesund og Hornstind/Torgtind på Horn-Igerøy-Tjøtta?
Var det ikke nevnt endring på Levang-Nesna? Trondenes som reserve?Torghatten ser ut til å ha satset mye, mange samband driftes med overkapasitet eller rimelig gammal materiell. Om ikkje dem kjøper noko brukt type Sigrid, Møysalen eller Petter Dass, har dem ingen reserve.
Heller Røsund som reserve.Var det ikke nevnt endring på Levang-Nesna? Trondenes som reserve?
Melshorn og Vardehorn er ledige.Torghatten ser ut til å ha satset mye, mange samband driftes med overkapasitet eller rimelig gammal materiell. Om ikkje dem kjøper noko brukt type Sigrid, Møysalen eller Petter Dass, har dem ingen reserve.
Tror at kravet er en lukket pendelferje om jeg ikke husker feil.Melshorn og Vardehorn er ledige.
Nja, hun passer jo ikkje mange plasser. Kunne heller tenkt meg Melshorn/Vardehorn/Fosen på Hofles - Geisnes - Lund og bruke Olav Duun ein plass på Helgeland.Hva med "Fosen"? Kan det tenkes at ho skal nordover til Helgeland igjen?
Anbudet sier krav om lukket pendelferje også for reserven på Holm Vennesund. Ikke krav om lukket ferje som reserve på Horn Andalsvåg og Vegasambandene så vidt jeg kan se. Fosen som reserve der da kanskje.Tror at kravet er en lukket pendelferje om jeg ikke husker feil.
Alright, da åpner det seg for noen flere muligheter på de sambandene. Vet at Brønnøysund Avis har spurt Torghatten om planene rundt reserve, men ikke fått svar ennå.Anbudet sier krav om lukket pendelferje også for reserven på Holm Vennesund. Ikke krav om lukket ferje som reserve på Horn Andalsvåg og Vegasambandene så vidt jeg kan se. Fosen som reserve der da kanskje.
Korsen fartsområdet er det på Horn-Andalsvåg og Vegasambandene?Anbudet sier krav om lukket pendelferje også for reserven på Holm Vennesund. Ikke krav om lukket ferje som reserve på Horn Andalsvåg og Vegasambandene så vidt jeg kan se. Fosen som reserve der da kanskje.
Hofles Geisnes Lund har ikke krav om lukket ferje hverken hovedfartøy eller reserve.
Dette anbudet er avlyst, doffinAnbud 9: Svolvær-Skrova-Skutvik
Driftsperiode: 01.02.2024-31.01.2034, ingen opsjoner. Tilbudsfrist: 01.03.2023
Fartøykrav (utdrag) Hovedferje: 50PBE, 4VTE, 190PAX, lukket ferje med thrustere, bygd etter 2011, kiosk(kan være selvbetjent).
Fartøykrav (utdrag) Reserveferje: Innen 12 timer, 50PBE, 4VTE, 190PAX, lukket ferje med thrustere, bygd etter 2011, kiosk(kan være selvbetjent)
doffin/mercell
Hvor finner vi utlysningene delt i to tidsperioder ?Dette anbudet er avlyst, doffin
I stedet er det lyst ut to nye anbud, et for perioden 01.02.2024-31.01.2026 og et for perioden 01.02.2026-31.01.2036
Lukter vel et nybygg på sikt her, er vel ingen som har to lukkede 50PBE-ferjer nyere enn 2011 ledige....
Torghatten Midt sine blir jo opptatt på Vega og Vennesund til sommeren 2026(ut januar 2027 hvis opsjonene blir brukt)
Boreal kan kanskje, men hvis opsjonene på Stokkvågen-sambandene blir brukt så er også disse opptatt til våren 2027
Se oversikt i første innlegget i denne trådenHvor finner vi utlysningene delt i to tidsperioder ?
TakkSe oversikt i første innlegget i denne tråden