Fergepakke 1, 2 og 3 i Finnmark utlyst. doffin
Fergepakke 1 - 1. januar 2026 – 30. september 2035
Hasvik – Øksfjord
Fergemateriell må tilpasses Avinor AS' kriterier for innflygning til Hasvik Lufthavn. På grunn av nærhetentil innflyvningstraseen ved Hasvik lufthavn, anbefales følgende tilpasninger av ferge. Ferge gis en maksimal høyde på 20 meter. Høyde på ferge reduseres ved kai, ved at eventuelle master legges ned. Ferge utstyres med to rundstrålende røde lanterner (for og akter) som er tent når den ligger ved kai.
Krav om lukket pendelferge.
Kapasitet: 60 PBE / 6 VTE / 195 PAX.
Maksimalt 15 år ved driftsperiodens start
Betjent kiosk.
Lukket godsrom for tørt stykkgods som post. Rommet skal være tilgjengelig fra bildekk. Det stillesvidere krav til eget kjølerom med dørkareal for 6 europaller.
Reservefartøy:
Krav om lukket pendelferge.
Kapasitet: 60 PBE / 6 VTE / 195 PAX.
Fergepakke 2 - 1. januar 2026 – 31. mai 2035
Korsfjord – Nyvoll
Klokkarøy – Kjerringholmen
Krav om pendelferger
Nullutslippsferger fra 1.januar 2029
Kapasitet 28 PBE / 1VTE / 95 PAX.
Maksimalt 15 år ved driftsperiodens start.
Reservefartøy:
Pendelferge.
Kapasitet 20 PBE / 1 VTE / 95 PAX
Fergepakke 3 - 1. januar 2026 – 30. september 2030
Øksfjord – Tverrfjord
Sør-Tverrfjord – Bergsfjord – Øksfjord
Krav om lukket pendelferge.
Kapasitet 28 PBE / 4 VTE / 95 PAX
Maksimalt 15 år ved driftsperiodens start.
Lukket godsrom for kjøl- og tørt stykkgods. Rommet skal tilgjengelig fra bildekk. Krav til egetkjølerom med dørkareal for 6 europaller.
Reservefartøy:
Krav om lukket pendelferge
Kapasitet 28 PBE / 1 VTE / 95 PAX
Det stilles krav om dedikert reserveferge i hver fergepakke.
Oppdragsgiver kunngjør fergepakkene som tre delkonkurranser. Det kan inngis tilbud på én eller flere
fergepakker. Tilbydere som inngir tilbud på alle de tre fergepakkene kan i tillegg inngi et samlet – og
forutsetningsvis prisrabattert – tilbud på alle delkontraktene under ett.
Tilbudsfrist 19. April 2024 12:00.
Fergepakke 1 - 1. januar 2026 – 30. september 2035
Hasvik – Øksfjord
Fergemateriell må tilpasses Avinor AS' kriterier for innflygning til Hasvik Lufthavn. På grunn av nærhetentil innflyvningstraseen ved Hasvik lufthavn, anbefales følgende tilpasninger av ferge. Ferge gis en maksimal høyde på 20 meter. Høyde på ferge reduseres ved kai, ved at eventuelle master legges ned. Ferge utstyres med to rundstrålende røde lanterner (for og akter) som er tent når den ligger ved kai.
Krav om lukket pendelferge.
Kapasitet: 60 PBE / 6 VTE / 195 PAX.
Maksimalt 15 år ved driftsperiodens start
Betjent kiosk.
Lukket godsrom for tørt stykkgods som post. Rommet skal være tilgjengelig fra bildekk. Det stillesvidere krav til eget kjølerom med dørkareal for 6 europaller.
Reservefartøy:
Krav om lukket pendelferge.
Kapasitet: 60 PBE / 6 VTE / 195 PAX.
Fergepakke 2 - 1. januar 2026 – 31. mai 2035
Korsfjord – Nyvoll
Klokkarøy – Kjerringholmen
Krav om pendelferger
Nullutslippsferger fra 1.januar 2029
Kapasitet 28 PBE / 1VTE / 95 PAX.
Maksimalt 15 år ved driftsperiodens start.
Reservefartøy:
Pendelferge.
Kapasitet 20 PBE / 1 VTE / 95 PAX
Fergepakke 3 - 1. januar 2026 – 30. september 2030
Øksfjord – Tverrfjord
Sør-Tverrfjord – Bergsfjord – Øksfjord
Krav om lukket pendelferge.
Kapasitet 28 PBE / 4 VTE / 95 PAX
Maksimalt 15 år ved driftsperiodens start.
Lukket godsrom for kjøl- og tørt stykkgods. Rommet skal tilgjengelig fra bildekk. Krav til egetkjølerom med dørkareal for 6 europaller.
Reservefartøy:
Krav om lukket pendelferge
Kapasitet 28 PBE / 1 VTE / 95 PAX
Det stilles krav om dedikert reserveferge i hver fergepakke.
Oppdragsgiver kunngjør fergepakkene som tre delkonkurranser. Det kan inngis tilbud på én eller flere
fergepakker. Tilbydere som inngir tilbud på alle de tre fergepakkene kan i tillegg inngi et samlet – og
forutsetningsvis prisrabattert – tilbud på alle delkontraktene under ett.
Tilbudsfrist 19. April 2024 12:00.