Samarbeider om å utvikle hydrogenferje
Boreal Sjø og Wärtsilä Ship Design har inngått samarbeidsavtale om å utvikle en hydrogendrevet ferje til strekningen Hjelmeland-Skipavik-Nesvik. Dette skal bli verdens første ferjestrekning der hydrogen benyttes som drivstoff.
Ampere, verdens første helelektriske ferje, trafikkerer Lavik-Oppedal på E39 over Sognefjorden. Fjord 1 tok nettopp levering av to elektriske ferjer fra Tersan, som skal brukes på strekningen Anda-Lote. Flere andre elferjer er under bygging, og nå skal også hydrogenmulighetene utforskes i Norge.
Les meir på sidene til Maritimt Magasin
Boreal Sjø og Wärtsilä Ship Design samarbeider om en ny hydrogenferje
Illustrasjon: Wärtsilä Ship Design
Boreal Sjø og Wärtsilä Ship Design har inngått samarbeidsavtale om å utvikle en hydrogendrevet ferje til strekningen Hjelmeland-Skipavik-Nesvik. Dette skal bli verdens første ferjestrekning der hydrogen benyttes som drivstoff.
Ampere, verdens første helelektriske ferje, trafikkerer Lavik-Oppedal på E39 over Sognefjorden. Fjord 1 tok nettopp levering av to elektriske ferjer fra Tersan, som skal brukes på strekningen Anda-Lote. Flere andre elferjer er under bygging, og nå skal også hydrogenmulighetene utforskes i Norge.
Les meir på sidene til Maritimt Magasin
Boreal Sjø og Wärtsilä Ship Design samarbeider om en ny hydrogenferje
Illustrasjon: Wärtsilä Ship Design