Ferge og Fergesamband

Ser at Fjord Kongen er på vi nordover frå Ålesund. Ideear kor hun skal?
Fra Facebook sidene til SBS:

NY LEVERING!
ROTHOR RESTAURANTDRIFT AS i Trondheim, har i dag tatt levering av MS FJORD-KONGEN. Båten er allerede på plass ved kai i Trondheim.
SBS gratulerer Selger og Kjøper med handelen og takker samtidig for megleroppdraget.
Bon voyage!
 
Planene for Jektvik- Kilboghamn sommeren 2023 og 24 er klare.
23: MF Malangen
24: MF Tysfjord
Rosendal skal hugges, alle sertifikater fratatt pga dårlig tilstand og opplag. Den er dermed fastslått ferdig.
 
Planene for Jektvik- Kilboghamn sommeren 2023 og 24 er klare.
23: MF Malangen
24: MF Tysfjord
Rosendal skal hugges, alle sertifikater fratatt pga dårlig tilstand og opplag. Den er dermed fastslått ferdig.

Vet du hvor hun skal hugges?
 
Planene for Jektvik- Kilboghamn sommeren 2023 og 24 er klare.
23: MF Malangen
24: MF Tysfjord
Rosendal skal hugges, alle sertifikater fratatt pga dårlig tilstand og opplag. Den er dermed fastslått ferdig.
Dette du skriver om Rosendal er tull. Rosendal er ikke fratatt sertifikatene. Dem er levert inn frivillig av rederiet. Du skriver også at den er i dårlig tilstand. Dette er også bare tull. Slutt og komme med slike konspirasjonsteorier! Dette holder du også med på FB-siden Bilferger!
 
Er det snakk om hoved- eller suppleringsruten? Kva så med Melfjord, reserve?
Melfjord ligger til salgs. Dette grunnet Torghatten Nord tapte to anbud i Troms. Dem har derfor ikke behov for ferge av størrelse som Melfjord etter at Malangen blir frigjort fra Troms.
 
Dette du skriver om Rosendal er tull. Rosendal er ikke fratatt sertifikatene. Dem er levert inn frivillig av rederiet. Du skriver også at den er i dårlig tilstand. Dette er også bare tull. Slutt og komme med slike konspirasjonsteorier! Dette holder du også med på FB-siden Bilferger!

At Rosendal ender opp i saksen er vel ganske så sikkert. Det er bare spørsmål om tid..
 
Er begge elektrifiserte eller er det berre mindre modifikasjoner ?
Motorbytte for å redusere utslipp. Ikke elektriske i denne omgang, men motorbytte er gjort med tanke på mulighet for ombygging til batteridrift senere. Nullutslippskrava er per nå ikke gjeldene før 2026, The Fjords ønsker å elektrifisere Veøy og Bolsøy til nytt løyve fra 2026, men politikerne synes fartøyene er for gamle og har derfor inntil videre frarådd tildeling av nytt løyve.
 
Dette du skriver om Rosendal er tull. Rosendal er ikke fratatt sertifikatene. Dem er levert inn frivillig av rederiet. Du skriver også at den er i dårlig tilstand. Dette er også bare tull. Slutt og komme med slike konspirasjonsteorier! Dette holder du også med på FB-siden Bilferger!
Så hvorfor sier ansatte i rederiet dette da?? Er det også konspirasjonsteorier??? Når dem selv sier det og alle vet det så må du og skjønne at det ikke er tull, vet du hva, fuck this, im out! Gidder ikke mer.
 
Melfjord ligger til salgs. Dette grunnet Torghatten Nord tapte to anbud i Troms. Dem har derfor ikke behov for ferge av størrelse som Melfjord etter at Malangen blir frigjort fra Troms.
Godt argument, ikkje minst når Torghatten har Fosen, Vardehorn og Melshorn i samme størrelse ledig.
Så hvorfor sier ansatte i rederiet dette da?? Er det også konspirasjonsteorier??? Når dem selv sier det og alle vet det så må du og skjønne at det ikke er tull, vet du hva, fuck this, im out! Gidder ikke mer

Hei. jungeltelegrafen er ei sak, fakta ei anna. Muligens rederiets sikkerhetsapparat har indratt løyven, muligens SDIR har truet om ikkje rederiet tar grep...det som trolig er rett, er at ferja etter nesten 2 års opplag troleg ikkje er i beste stand og diverse sertifikater er utgått eller er nært utløpsdato.

Vis du har slik informasjon, så skriv gjerne, at det ryktes at... .

Ingen grunn til å forlate forumet, du har jo tross alt bifratt ein god del med nyttig informasjon her.
 
Back
Top