Dette er Nøtte. Hun kan slepe elleve tonn.
Måsøvals nye båt fra Vard kan i krisesituasjoner også frakte 80 tonn ferdig ensilasje.
Før helgen fikk oppdrettselskapet Måsøval Fiskeoppdrett overlevert sin tredje servicebåt fra Vard Aukra.
Over halvparten av fartøyene i norske verfts ordrebøker bygges nå for fiskeri- eller oppdrettsbransjen. Av de bestilte fartøyene utgjorde arbeidsbåter til havbruksbransjen hele 28 prosent ved siste opptelling i juli.
Daglig servicearbeid
Den 15 meter lange servicebåten ble kontrahert av Måsøval i januar, og fremover skal Nøtte benyttes av oppdrettselskapet i det daglige servicearbeidet.
Fartøyet har dieselelektrisk fremdrift og en slepekraft på 11 tonn, som i følge selskapet er mye for denne type båt.
Les mere på sidene til Sysla Maritime
VARD Aukra Bnr. 881, Corsteren 15 "Nøtte"
Foto: Kjell Stian Brunes
Foto: Ukjent via verftet
Måsøvals nye båt fra Vard kan i krisesituasjoner også frakte 80 tonn ferdig ensilasje.
Før helgen fikk oppdrettselskapet Måsøval Fiskeoppdrett overlevert sin tredje servicebåt fra Vard Aukra.
Over halvparten av fartøyene i norske verfts ordrebøker bygges nå for fiskeri- eller oppdrettsbransjen. Av de bestilte fartøyene utgjorde arbeidsbåter til havbruksbransjen hele 28 prosent ved siste opptelling i juli.
Daglig servicearbeid
Den 15 meter lange servicebåten ble kontrahert av Måsøval i januar, og fremover skal Nøtte benyttes av oppdrettselskapet i det daglige servicearbeidet.
Fartøyet har dieselelektrisk fremdrift og en slepekraft på 11 tonn, som i følge selskapet er mye for denne type båt.
Les mere på sidene til Sysla Maritime
VARD Aukra Bnr. 881, Corsteren 15 "Nøtte"
Foto: Kjell Stian Brunes
Foto: Ukjent via verftet