Den skulle eventuelt bare leies inn som reserve for Oslo VIII en kort periode frem til den nye ferja kommer, så hadde ikke blitt noen voldsom utsettelse for kjøper. Hvis ikke vil jeg tro at Oslo XI leies inn som reserve isteden.Nå skriver du at Oslo XII både skal leies ut til Boreal og er solgt?
Den første ferga(Oslofjord I) skulle komme først og kjøre vinterruta med Oslo VIII som reserve. Siden den er forsinket kommer VIII til å gå i rute og det leies inn reserve. De fire siste fergene skal etter planen fraktes opp samtidig fra Tyrkia i god tid før vår/sommerruta begynner, så får vi se hvordan det ender.Beklager hvis jeg har litt tungt for det, ikke meningen... men du henviser til når den nye ferga kommer, det kommer da 5 nye ferger, og jeg antar at
de ikke kan klare seg bare med gamle Oslo VIII+ en reserve. Vet du forresten noe om hvem de heldige kjøperene av X og XII er?
(+) Parmer gambler på ny kontrakt - satser elektrisk
Peter Parmer i Hollungen AS har kjøpt to passasjerferger fra Oslofergene AS. Den ene er allerede tidvis i drift. Planen er å elektrifisere begge fartøyene. – Dette er poker, sier Parmer.www.f-b.no
Ex Oslo X har fått navnet "Glan" etter en holme ytterst i Hvalerskjærgården. Hvor navnet "Man" kommer fra har jeg ingen formening om, men de har sikkert fått så like navn av en grunn(?).Oslo XII ser ut til å ha skiftet navn til Man? Hva nå enn det betyr