Aha! Da er de på etterskudd, Torgtind har akkurat forlat Gårdsøya nå i retning Vennesund.Innen 6 timer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aha! Da er de på etterskudd, Torgtind har akkurat forlat Gårdsøya nå i retning Vennesund.Innen 6 timer.
Reserve i Trondheimsfjorden?Mener at den ligger for salg, men synes samtidig det er litt rart at den ble omprofilert hvis man likevel skal kvitte seg med henne. Er det noe samband Torghatten kan bruke den på?
Selbjørnsfjord kan ikke brukes mellom Flakk og Rørvik pga hun har salong på bildekk og i anbudet er det krav til salong over bildekk...Reserve i Trondheimsfjorden?
Ingen krav om salong over bildekk, men 30% av tildelingskriteriet var beregnet ut i fra kvalitet, hvor plassering av salong m.m. ble vektlagt.Selbjørnsfjord kan ikke brukes mellom Flakk og Rørvik pga hun har salong på bildekk og i anbudet er det krav til salong over bildekk...
Går rykter om den skal til et av sambandene i Sør-Troms siden THN ikke kan bruke Melshorn eller Vardehorn. De er 1 år for gammel i henhold til kontrakten.Mener at den ligger for salg, men synes samtidig det er litt rart at den ble omprofilert hvis man likevel skal kvitte seg med henne. Er det noe samband Torghatten kan bruke den på?
Hei, vart ikkje det nemnt tidlegare her at mannskapet til ferjene på Trondheimsfjorden ikkje har tilstrekkelig kurs for drift av LNG framdriftssystemet til Selbjørnsfjord?Selbjørnsfjord kan ikke brukes mellom Flakk og Rørvik pga hun har salong på bildekk og i anbudet er det krav til salong over bildekk...
Er det LNG tilgjengelig på Flakk-Rørvik da ? Selbjørnsfjord har én større dieselmotor (og muligens en eller flere små), men om de kan stenge ned LNG anlegget og seile uten LNG mannskap, det er jeg usikker på.Hei, vart ikkje det nemnt tidlegare her at mannskapet til ferjene på Trondheimsfjorden ikkje har tilstrekkelig kurs for drift av LNG framdriftssystemet til Selbjørnsfjord?
Det spørs om det er noko igjen etter at fjord1 tapte anbudet og kaianleggene fekk installert ladetårn.Er det LNG tilgjengelig på Flakk-Rørvik da ? Selbjørnsfjord har én større dieselmotor (og muligens en eller flere små), men om de kan stenge ned LNG anlegget og seile uten LNG mannskap, det er jeg usikker
For Torghatten blir dette et krav når dem har tilbudt dette og det er en del av vektingen for å bli tildelt anbudet.Ingen krav om salong over bildekk, men 30% av tildelingskriteriet var beregnet ut i fra kvalitet, hvor plassering av salong m.m. ble vektlagt.
Det spørs om det er noko igjen etter at fjord1 tapte anbudet og kaianleggene fekk installert
Det er fortsatt flere av mannskapene på Flakk - Rørvik som har opprettholdt / fornøyet IGF sertifikatene, så det skulle i utgangpunktet ikke vært noe problem å bemannet opp Selbjørnsfjord. Selbjørnsfjord har dessuten vært et mye bedre C-ferge alternativ en "Trondheim" / "Fosen" Alt av rører for fylling av LNG er fjernet,Hei, vart ikkje det nemnt tidlegare her at mannskapet til ferjene på Trondheimsfjorden ikkje har tilstrekkelig kurs for drift av LNG framdriftssystemet til Selbjørnsfjord?
Blir hun ikke i lengste laget for kaia på Levang?Kan det tenkes at MF Melshorn er tiltenkt Nesna - Levang når den blir ledig 31/12 22
ser i tidligere innlegg at MF Bjarkøy muligens skal til Møre og om dette stemmer er kanskje ideen og
Gjøre MF Røsund om til reserveferge og MFTrondenes settes til og Betjene Nesna - Nesnaøyene
Tilleggskaien er lengre enn Tørvikbygd, som trafikkeres av like stor ferge.Blir hun ikke i lengste laget for kaia på Levang?
Men er ikkje Melshorn litt i største laget? Rosendal er jo ledig som reserve og hun er jo i samme størrelse som Bjarkøy.Tilleggskaien er lengre enn Tørvikbygd, som trafikkeres av like stor ferge.