Aasen Shipping har bestilt to bulkskip
Fartøyene som leveres i 2021 skal bygges i Nederland og får hybrid fremdrift.
Aasen Shipping signerte i går kontrakt for bygging av to nye hybride bulk carriers ved det nederlandske verftet Royal Bodewes for levering i 2021, går det frem av en pressemelding.
Fartøyene vil bli de mest miljøvennlige noensinne bygget innen sitt segment, utstyrt med hybrid fremdrift system. Og antakeligvis de aller første hybride bulk carriers.
Fartøyene blir 119,95 meter lange, 15,80 meter brede og draft blir på 7,50 meter. Dødvekt: 9150 tonn, bruttotonnasje 5700.
Hovedmotoren blir en Wärtsilä 8L26 2600 kW. Batterikapasitet: 339 kWh. Lading/avladning blir 900 tonn pr time.
Les meir på sidene til Maritimt Magasin
Fartøyene som leveres i 2021 skal bygges i Nederland og får hybrid fremdrift.
Aasen Shipping signerte i går kontrakt for bygging av to nye hybride bulk carriers ved det nederlandske verftet Royal Bodewes for levering i 2021, går det frem av en pressemelding.
Fartøyene vil bli de mest miljøvennlige noensinne bygget innen sitt segment, utstyrt med hybrid fremdrift system. Og antakeligvis de aller første hybride bulk carriers.
Fartøyene blir 119,95 meter lange, 15,80 meter brede og draft blir på 7,50 meter. Dødvekt: 9150 tonn, bruttotonnasje 5700.
Hovedmotoren blir en Wärtsilä 8L26 2600 kW. Batterikapasitet: 339 kWh. Lading/avladning blir 900 tonn pr time.
Les meir på sidene til Maritimt Magasin