Dette er brukt på fuel-rør/flenser. Vi har det samme på fuel-systemet om bord i M/S SEIR, bygd i 2018. Dette er ikke isolasjon. Der det er snakk om isolerte rør, er det heated system for ferskvann. Varmtvann fra kjeler/Pyro/eksoskjeler.Virkelig fascinerende å være på virtuell rundtur, flott båt! Men kan ikke minnes å ha sett innpakkede flenser i maskinen før, altså isolerte med noe en sølvfarget tape eller noe, hva er dette for noe?
De skal montere snurrevadtromler/vinsjer nå. Etter verkstedoppholdet, skal det visst holdes skipsdåp i Bergen."Østerfjord" hos Karmøy Winch i dag.
View attachment 9023
Det sies at det skal sveises 70 tonn på fremste del av kjølen.Ser "Østerfjord" ligger i dokka til Vegsund Slipp
Forstår det slik at den slit med at den er for tung på hekken pga dei store snurrevad vinsjane bak overbygget
For å 'kompensere' for dette, sveiser dei på mere stål på kassekjølen og legger i ballast i tankane framme - tilsammen ca. 100 tonn visstnok
Med dette har dei beregna at den vil komme 'opp' bak med dertil mindre dypgående
Har kun hørt nevnt 70 tonn på kjølen. Beregninger tilsier at akterskip skal komme opp 30 cm.Samt legge i 34 eller 39 tonn i fremre tanker?
Beregninger tilsier at akterskip skal komme opp 30 cm.