Noen som vet hvor den blir liggende på natten? Klarer de å legge den i Jondal eller må de til Oma/Norheimsund for å finne kaiplass?Gulen skal gå.....
Noen som vet hvor den blir liggende på natten? Klarer de å legge den i Jondal eller må de til Oma/Norheimsund for å finne kaiplass?Gulen skal gå.....
Noen som vet hvor den blir liggende på natten? Klarer de å legge den i Jondal eller må de til Oma/Norheimsund for å finne kaiplass?
Fylket krever vel berre det som er festet i kontrakten. 50 pbe på begge samband, reserve på 35 og fasiliteter ombord tilsvarande kravet om universell utforming. Og alle ferjer skal kunne trafikkere i henhold til ruteplan i all slags vœr.MF Vågan har vel litt av det samme problemet på Nordnesøy og der er det løst, så da må det vel kunne løses i Levang også
Når Fylkeskommunen og Torghatten sier at MF Bjarkøy skal fases ut og den i dag går på Nesna - Levang hva er det da som skal settes inn der istedet for Henne?
MF Rødøy er vel heller ikke helt egnet på Nesnaøyene heller ihvertfall på dager med vind og straum
Med MF Trondenes ute på grunn av Havari/ Muggsopp så er vel ikke den så aktuell uten stor oppgradering
og MF Røsund er vel ikke egnet til stort annet en til nød reserveferge
Malangen skal i nytt anbud på Melbu- FiskebølFylket krever vel berre det som er festet i kontrakten. 50 pbe på begge samband, reserve på 35 og fasiliteter ombord tilsvarande kravet om universell utforming. Og alle ferjer skal kunne trafikkere i henhold til ruteplan i all slags vœr.
Det er opp til Torghatten i å finne løysning på situasjonen. Alle kostnader forbundet med å tilrettelegge for Vardehorn på Levang bør dekkes av Torghatten og innstillte rutetures sanksjoneres. Muggsoppsanering av Trondenes sine fasiliteter burde ha blitt gjort i eit par veker. (Rive ut all treverk og isolasjon invendig, overflatebehandling av stålet og så sett in ny innredning.
Løysningen for Nesna er nok Malangen, hun blir ledig snart og kan sikkert overta til Nesnaøyane, mens Rødøy kan, inntil sommersesongen på Jektvik-Kilborghavn starter, gå til Levang. Grunnet overkapasiteten til Melfjord, kan det jo forhandles med fylket, om å la avvikande ferje gå i suppleringa på Jektvik-Kilborghavn, fram til Trondenes er klar til å ta over til Nesnaøyane.
Ny anbudsperiode starter ikke før 1.1.24 så for å avhjelpe en situasjon kan "Malangen" gå Nesna - Levang.Malangen skal i nytt anbud på Melbu- Fiskebøl
Åja, trodde det begynte snart.Ny anbudsperiode starter ikke før 1.1.24 så for å avhjelpe en situasjon kan "Malangen" gå Nesna - Levang.
der var det mykkje tungtrafikk ombord. Er det vanleg for Hundeidvika-Festøya? Dei gongane eg reiste der på 00-talet var det Voksa eller Aure i ruten og aldri meir enn 2-3 biler eller ein lastebil.
Korsen er løysningen på andre ferjekaier, som kun brukes 2 til 3 gonger i uken?Det har vore mange oppslag om problem med ferjekaier. Sunnmørsposten har ein ny variant frå Store Kalvøy ved Ålesund:
"I forbindelse med skifte av kjørebrua i fjor sommer skal velforeninga ha fått beskjed om at problemet som har vært i flere år med at kjørebrua synker ned i sjøen på grunn av lekkasje i hydraulikksystemet, og ergo påfører kjørebrua betydelige korrosjonsskader, skulle bli løst i forbindelse med arbeidet da".
Problemet vart visst ikkje løyst då, og det kan vere interessant å sjå kor lenge ferjebrua varer.
Ikke vet jeg, men jeg har en sensor i båten min som starter lensepumpen når den kommer under vann. Kanskje de kunne hatt en tilsvarende sensor som starter hydraulikken.Korsen er løysningen på andre ferjekaier, som kun brukes 2 til 3 gonger i uken?
Er det ikkje krav om å bruke full kapasitet i anbudene til AtB?Hører at de sliter med å ta unna trafikken på Hofles-Lund med Lysingen. Skulle visstnok ha stått igjen 28 biler på avgangen 0830 i går. Men de bruker heller ikke hengedekket på Lysingen sies det.
Noe av grunnen kan også være at E6 på Snåsa er stengt, og at mye av trafikken som skal til kysten velger å kjøre via Namsos og Hofles-Lund i stedet.
Jo vil jo tro det, så vet ikke helt hvorfor ikke.Er det ikkje krav om å bruke full kapasitet i anbudene til AtB?
Egentlig skulle det ikkje være noko stort å få det klargjort til bruk. Er nok heller det at det helst skal være 3 mann på dekk når hengedekket brukes, for å dirigere bilene.Jo vil jo tro det, så vet ikke helt hvorfor ikke.
Men vet ikke så mye om bruken av hengedekk. Er det en krevende prosess å få gjort det klart til bruk?