Skipsulykker

– Det var en «djævelsk» opplevelse!​

Mannskapet i møte med Havarikommisjonen tirsdag. Etterpå blir det en samling for mannskapet.
 

Røykutvikling i fiskebåt SIGNE, MMSI:257097260, i Harstad​

 

Fiskebåt FANGTIND, MMSI:257678500, tar inn vann i Kristiansand​

 

To personer hentet opp av fiskebåt FANGTIND i havsnød​


 
Last edited:
Tankbåt eksploderte i Thailand
Video av eksplosjonen :
Bangkok Post article:
 
Sitat fra artikkelen:

"– Rundt to kvadratmeter i fabrikken er berørt, og det som det har ulma i er noe gammel isolasjon på et rør. Skadene er så godt som ubetydelige.

Det sier daglig leder Tormund Grimstad i Nordnesgruppen. De eier tråleren «Nordstar», der det oppsto en brann om bord tirsdag denne uka. Dette skjedde mens fiskebåten lå ved kai i Gangstøvika

– ifølge politiet i forbindelse med sveising. Brannen blei meldt like etter klokka 10, og allerede klokka 10.17 het det fra politiet at brannen var slukket"
 
Sitat fra artikkelen:

"– Rundt to kvadratmeter i fabrikken er berørt, og det som det har ulma i er noe gammel isolasjon på et rør. Skadene er så godt som ubetydelige.

Det sier daglig leder Tormund Grimstad i Nordnesgruppen. De eier tråleren «Nordstar», der det oppsto en brann om bord tirsdag denne uka. Dette skjedde mens fiskebåten lå ved kai i Gangstøvika

– ifølge politiet i forbindelse med sveising. Brannen blei meldt like etter klokka 10, og allerede klokka 10.17 het det fra politiet at brannen var slukket"
Takk! :)
 

Uværet skaper problemer for store lasteskip. Har søkt nødhavn

Tråleren gikk Yttersia. Utenfor Eggum ble været i tøffeste laget, og tråleren ligger nå på været utenfor Vestvågøy.
Kan noen lese og oppsummere artikkelen?
 
Artikkelen omtaler flere skip som har valgt å legge seg på været eller søke smulere farvann.

«SSI Providence» på vei fra Murmansk (på vei "til Russland" står det i artikkelen, men Marine Traffic sier den skal til Itaqui i Brasil) har søkt beskyttet farvann ved Dverberg (på østsiden av Andøya).
«Pave Bravo», på vei fra Terneuzen til Narvik har lagt seg på været før den kom til Vestfjorden. Posisjonen nå på Marine Traffix er ca. 47 NM rett vest av Rødøya, Helgeland.
«Remøy» er tråleren det snakkes om. Den seilte Yttersia (nordsiden av Lofoten), og la seg på været når den var nord av Eggum, og krysser nå frem og tilbake i det området.
 
Artikkelen omtaler flere skip som har valgt å legge seg på været eller søke smulere farvann.

«SSI Providence» på vei fra Murmansk (på vei "til Russland" står det i artikkelen, men Marine Traffic sier den skal til Itaqui i Brasil) har søkt beskyttet farvann ved Dverberg (på østsiden av Andøya).
«Pave Bravo», på vei fra Terneuzen til Narvik har lagt seg på været før den kom til Vestfjorden. Posisjonen nå på Marine Traffix er ca. 47 NM rett vest av Rødøya, Helgeland.
«Remøy» er tråleren det snakkes om. Den seilte Yttersia (nordsiden av Lofoten), og la seg på været når den var nord av Eggum, og krysser nå frem og tilbake i det området.
Takk!
Cruiseskipet "Viking Venus"
måtte ha slepehjelp inn til kai i Narvik.
:)
 
Artikkelen omtaler flere skip som har valgt å legge seg på været eller søke smulere farvann.

«SSI Providence» på vei fra Murmansk (på vei "til Russland" står det i artikkelen, men Marine Traffic sier den skal til Itaqui i Brasil) har søkt beskyttet farvann ved Dverberg (på østsiden av Andøya).
«Pave Bravo», på vei fra Terneuzen til Narvik har lagt seg på været før den kom til Vestfjorden. Posisjonen nå på Marine Traffix er ca. 47 NM rett vest av Rødøya, Helgeland.
«Remøy» er tråleren det snakkes om. Den seilte Yttersia (nordsiden av Lofoten), og la seg på været når den var nord av Eggum, og krysser nå frem og tilbake i det området.
Fraktebåten «SSI Providence» måtte ha los-hjelp for å komme i le av røff sjø lørdag kveld.
 
Back
Top