Rosellinis Four-10, Bygg nr. 884 ved Vard Brattvaag, VARD 6 16 "REV Ocean"

Nils A.

Member
Er de øvre delene av overbygget byttet ut til aluminium nå? Det må jo være helt fryktelig å være kommet så langt at man har vært på prøvetur, men likevel være nødt til å gjøre såvidt store endringer, enten i form av forlengning eller å bytte ut deler av overbygningen for å kunne utruste skipet ferdig uten å få problemer med stabiliteten. Er det forresten vanlig for store yachter/passasjerskip at man har teknisk prøvetur når skipet forøvrig er ganske uferdig? Jeg regner ikke med at yachtinnredingen skal utføres i Norge?
 

KVALNES

Well-Known Member
Er de øvre delene av overbygget byttet ut til aluminium nå? Det må jo være helt fryktelig å være kommet så langt at man har vært på prøvetur, men likevel være nødt til å gjøre såvidt store endringer, enten i form av forlengning eller å bytte ut deler av overbygningen for å kunne utruste skipet ferdig uten å få problemer med stabiliteten. Er det forresten vanlig for store yachter/passasjerskip at man har teknisk prøvetur når skipet forøvrig er ganske uferdig? Jeg regner ikke med at yachtinnredingen skal utføres i Norge?
Hei ..... jeg kjenner ikke til hva som er gjort så langt. Men den så enda ganske uferdig ut, ved passering der.
 

Refvik

Administrator
Staff member

Utdrag fra artikkelen:
"Det er oppstått både tekniske utfordringer og problemer knyttet til fartøyets vekt, sier Jensen til Dagens Næringsliv. Det må gjøres modifikasjoner på skipet. Men hva det vil måtte bestå i, er ikke avklart. Dette er ting som må komme på plass, sier Nina Jensen til avisen"
 

TE-ST

New Member
Det er vel Lloyd Werft i Bremerhaven som skal gjøre
Om det er der når båten er klar og kontrakten fortsatt er gjeldende etter forsinkelsene...

Genting-owned Lloyd Werft Bremerhaven (LWB) is to close at the end of the year and local German shipbuilding group Rönner is among those interested in buying it, writes Tom Todd.
 
Top