Promek - ProCat XF

Refvik

Administrator
Staff member

Utdrag fra artikkelen:

Nå lanserer Promek en ny helelektrisk modell som stadig er på to kjøler, men som er tilpasset plasskrevende batteripakker og krav til lagring om bord. På nye Procat XF er det gjort grep som ikke enkelt lot seg løse med fleksibilitet på eksisterende design.

– Design er jo for all del mer enn bare utseendet, sier salgs- og markedssjef Stig Rune Nørbech.

Batteripakkene om bord har gitt et noe større skrog. Der er mye av drivstoffproblematikken hentet inn igjen i selve skrogdesignen.

– Det handler jo om motstand i sjø, og tar du den ned vil det gjøre noe med både rekkevidde og drivstofføkonomi. Det er jo ekstremt viktig. Samtidig har vi tilpasset maskinrom og servicevennlighet, for å gjøre det bra for både installatør og bruker.


ProCat XF

76978b461da3639fd5453abe4638866c


Hoveddimensjoner
  • Lengde o.a.: 14,94 meter
  • Bredde o.a.: 8 meter – 8,5 meter – 10,5 meter
  • Dybde i riss: 2,6 meter
  • Brennoljetank: 1x1000 liter
  • Ferskvannstank: 220 liter
  • Hastighet, ulastet: 10 knop
  • Dekkslast: 25 tonn
Framdrift og teknisk installasjon
  • Motorer: 2 x 130 kilowatt/ 2 x 270 kilowatt (tilpasses behov)
  • Batteri: 94 kilowattimer pakker, std. 470 kilowattimer (tilpasses behov)
  • Lading: 230V og 400V lading fra land/flåte
  • Sidepropell: 1 x 50 hestekrefter i baug, 1 x 20 hestekrefter akter babord side.
  • Generator: Scania DI09 217 kilowatt.
  • Kran: Palfinger PK65002(M) G 62,2 MT
  • Kapstaner: 2 x 5t. Tenfjord akter og fremme
  • Rekkevinsj: 1 x 5T Tenfjord sentermontert
  • Dekksvinsj: Klargjort med forsterkningsplate i dekk.
Navigasjon
  • I hovedsak Raymarine- og Furuno-løsninger.
 
Back
Top