Hurtigruten, Bygg nr. 400 og 401 ved Kleven Verft, NVC 2140 PCV "Roald Amundsen" & "Fridtjof Nansen"

Hun blir Hurtigrutens nye gudmor

Når Hurtigrutens nye hybridskip MS Roald Amundsen døpes i Antarktis, skjer det med en ekte polarpioner som gudmor: Karin Strand (48).

Dåpsseremonien i Antarktis i begynnelsen av november blir en dobbelt historisk begivenhet. Ikke bare er MS Roald Amundsen det første hybriddrevne skipet som seiler til det hvite kontinentet. Dette blir også historiens første skipsdåp i Antarktis.

- Det er en stor ære å bli valgt som gudmor for det mest innovative skipet som er sjøsatt på flere tiår. Den grønne teknologien og banebrytende løsningene er en inspirasjon for hvordan man kan utforske havene våre på en mer bærekraftig måte, sier gudmor Karin Strand.

Som skipet hun skal døpe, er Strand en ekte polarpioner. I en alder av 48 år har hun gjennomført mer enn 140 ekspedisjoner til Antarktis.

- Unikt skip - unik gudmor

Ifølge Hurtigrutens konsernsjef Daniel Skjeldam var Strand det naturlige valget som gudmor til det banebrytende ekspedisjonscruiseskipet.

- Som polarhelten Roald Amundsen, er vår MS Roald Amundsen noe helt unikt. Det måtte også gudmoren være, sier Skjeldam.

- Vi så etter noen som i kraft av seg selv representerte våre kjerneverdier, som har utforskertrangen som har preget polarhelter i generasjoner, og som er like rå som skipet hun skal døpe. Karin er alt dette, og mer. Nytenkingen, kombinert med lidenskapen hun har for utforskning, havene og samfunnene vi besøker, gjør henne til et ekte forbilde, sier Skjeldam.

- Permanent polarfeber

Strand, som ifølge seg selv lider av “permanent polarfeber”, vokste opp blant fjord og fjell i Jølster i Sogn og Fjordane. Etter jusstudier i Bergen, valgte hun å følge drømmen og lidenskapen for hav og reising, og begynte som ekspedisjonsleder i Hurtigruten.

I mer enn 20 år har hun – både på jobb og fritiden – reist fra pol til pol på noen av verdens mest spektakulære steder, som Svalbard, Grønland, Nordvestpassasjen og Antarktis.

48-åringen har vært sentral i å bygge opp Hurtigruten til å bli verdens største ekspedisjonscruiserederi. I dag jobber hun som VP Expeditions, med ansvar for Hurtigrutens unike ekspedisjonsteam som finnes om bord på samtlige av Hurtigrutens skip.

Bytter champagne med is

Som gudmor skal hun følge lange maritime tradisjoner med å navngi og ønske skip og mannskap hell og lykke på de syv hav. Men det er mer enn bare dåpsstedet som blir annerledes når Hurtigruten døper MS Roald Amundsen.

For å hedre polhelten skipet er oppkalt etter, bytter Hurtigruten ut den tradisjonelle champagneflasken ut med en isklump som skal svinges mot skroget. Det er et dåpsrituale Amundsen selv brukte da han døpte polarskuta Maud i 1917.

MS Roald Amundsen er verdens første hybriddrevne cruiseskip, og har skapt overskrifter verden rundt som et utstillingsvindu for norsk skipsbyggingskunst og maritim teknologi.

Batteripakkene skal hovedsakelig brukes til å støtte lavutslippsmotorene. Det vil redusere CO2-utslippene med mer enn 20 prosent sammenlignet med andre cruiseskip av samme størrelse.

Første på batteri - første gjennom Nordvestpassasjen

I slutten av juni skrev Hurtigrutens nybygde skip maritim historie, da hun som det første cruiseskipet i verden seilte på kun batteri.

Nå i september ble hun det første hybridskipet i historien som seilte gjennom den legendariske Nordvestpassasjen.

Etter å ha seilt gjennom Nordvestpassasjen, befinner MS Roald Amundsen seg nå i Alaska. Herfra går ferden sørover langs vestkysten av USA og Sør-Amerika, før hun skal seile i Antarktis fra november 2019 til mars 2020. Hele sommeren 2020 skal MS Roald Amundsen seile ekspedisjonscruise i Alaska.
 
"Roald Amundsen" i dokk i Vancouver
RoaldAmundsenDokk.jpg

Foto: Ingar Kaldhol
 

"Hurtigruten's new 530-guest Roald Amundsen is currently undergoing an unscheduled drydocking in Vancouver, Canada. [...] The reason behind the drydock is believed to be related to a gasket issue on one of the ship's propulsion units"
 
Døpt i isen – med is: Hurtigrutens MS Roald Amundsen første skip til å bli døpt i Antarktis

Hurtigrutens hybriddrevne ekspedisjonscruiseskip MS Roald Amundsen har skrevet historie igjen - som det første skipet som har blitt døpt i Antarktis.

- Vi kunne ikke tenke oss et mer perfekt sted enn Antarktis for å døpe et så unikt skip som MS Roald Amundsen, sier Hurtigrutens konsernsjef Daniel Skjeldam.
Mannskap og gjester fra mer enn 20 land er ombord på skipets jomfrutur til Antarktis. I spektakulære omgivelser i Chiriguano Bay på Brabant Island i Antarktis torsdag morgen lokal tid

Spektakulært sted - spektakulær seremoni
xfv3l3qx8euugjgir2cd.jpg

Skipet ble døpt med is - i isen. Foto: Shayne McGuire/Hurtigruten

Champagnen var byttet ut med en isklump da gudmor og polarpioner Karin Strand gjenopplivet dåpsritualet som ble oppfunnet av Roald Amundsen selv.

Da Strand knuste isen mot baugen på hybridskipet valgte hun Amundsens egne ord, som han først brukte under dåpen av polarskipet Maud i 1917:
“Det er ikke min akt å håne den edle drue. Men allerede nå skal du få føle litt av ditt rette element. For isen er du bygget, og i isen skal du tilbringe din beste tid, og der skal du løse din oppgave.”

Som skipet hun døpte, er Strand en ekte polarpioner. I en alder av 48 år har hun gjennomført mer enn 140 ekspedisjoner til Antarktis.

Med grønn teknologi til det hvite kontinentet
z2te5wqcwnxhdvv6otvj.jpg

Hurtigrutens konsernsjef Daniel Skjeldam, gudmor Karin Strand og Kaptein Kai Albrigtsen jubler etter dåpshandlingen. Foto: Kim Rørmark/Hurtigruten.

Hurtigruten, som er verdens største og ledende ekspedisjonscruiserederi, har spesialbygd MS Roald Amundsen for å seile i noen av verdens mest spektakulære farvann. Det hybriddrevne skipet hedrer sin legendariske navnebror ved å ta med gjester til destinasjoner som Antarktis, Alaska og Nordvestpassasjen.
Nå er hun også det første skipet i historien som blir døpt i Antarktis.

- Dette er en veldig spesiell dag for et veldig spesielt skip for alle oss om bord på MS Roald Amundsen. Hun er det mest innovative skipetpå flere tiår, og vi håper teknologien og skipet vil være en inspirasjon for andre, sier kaptein Kai Albrigtsen.

MS Roald Amundsen er spekket med banebrytende grønn teknologi. Skipet er utstyrt med store batteripakker, som ved å støtte lavutslipps-motorenereduserer CO2-utslippene med 20 prosent sammenlignet med andre cruiseskip på samme størrelse.

- Det er en stor ære å få dele dette historiske øyeblikket med likesinnede eventyrere og kollegaer som brenner for å utforske havene våre på en mer bærekraftig måte, sier gudmor Karin Strand – som fikk æren av å knuse isklumpen mot skipets baug.

Skaper historie
kkor1gjncljojdcltfgm.jpg

Champagnen var byttet ut med is for å hedre oppdagerhistorien Foto: Andrea Klaussner/Hurtigruten.

Gjestene på MS Roald Amundsen fulgte dåpen fra mindre ekspedisjonsbåter – i vifteformasjon i bukta rundt skipet. De fikk selskap av gjester og mannskap fra Hurtigrutens MS Midnatsol, som er på sesongens første ekspedisjonscruise i Antarktis.

- Jeg tror Roald Amundsen ville vært stolt. Med skipet som både hedrer polarhelten og bærer navnet hans, flytter Hurtigruten grenser og utfordrer hele næringen til å bli grønnere og mer bærekraftig. Slik Roald Amundsen var symbolet på en ny æra innen oppdagelse, er MS Roald Amundsen symbolet på en ny æra i cruisenæringen, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.

Under dåpen avslørte Skjeldam at gudmor Karin Strand hadde bedt om at den tradisjonelle gudmorgaven heller ble omgjort til en donasjon til Hurtigruten Foundation. Stiftelsen er startet for å bidra til positiv utvikling i områdene Hurtigruten besøker.

- Vi vil bruke denne første dåpen i Antarktis til å vise vår respekt for havene, miljøet og både tidligere og nålevende oppdagere, sier Skjeldam.

I kjølvannet av store oppdagere
wgqu0ilvwb7aj0oihmn7.jpg

Gjestene om bord på MS Midnatsol kunne følge seremonien. Foto: Shayne McGuire/Hurtigruten.

Polarhelten Roald Amundsen ledet den første ekspedisjonen som tok seg gjennom Nordvestpassasjen, den første ekspedisjonen som nådde Sydpolen, og den første ekspedisjonen som beviselig nådde Nordpolen. Dermed har han skrevet seg inn i historiebøkene som en av verdenshistoriens største oppdagere

I sommer skapte MS Roald Amundsen historie, som det første cruiseskipet som seilte kun på batteri, og det første hybriddrevne skipet som tok seg gjennom Nordvestpassasjen. Etter 2019/2020-sesongen i Antarktis, vil MS Roald Amundsen tilbringe sommeren 2020 i Alaska.

Søsterskipet, hybriddrevne MS Fridtjof Nansen, vil bli del av Hurtigrutens stadig voksende flåte av spesialbygde ekspedisjonsskip neste vår. Hun er for øyeblikket under bygging på norske Kleven Verft i Ulstein, og er ventet å bli levert i god tid før de første planlagte seilingene i april 2020.

wtnreu3qehkulskwaohn.jpg
MS Roald Amundsen er på sin jomfrutur til Antarktis. Foto: Shayne McGuire/Hurtigruten.
.
MS Roald Amundsen
Verdens første hybriddrevne cruiseskip. Utstyrt med store batteripakker og banebrytende grønn teknologi.
Byggeår: 2019. Kleven Verft i Norge
Døpt: 7. November 2019, Chiriguano Bay, Antarktis
Bruttotonnasje: 20.889
Lengde: 140 m
Bredde: 23,5 m
Draft: 5,5 m.
Passasjerkapasitet: 530 (500 i Antarktis)
Lugarer og suiter: 265
Mannskap: 151
Marsjfart: 15 knop
Isklasse: PC-6
Blant fasilitetene ombord er: Et fullt utstyrt Science Center, observasjonsdekk, evighetsbasseng, panorama-sauna, velværesenter, tre restauranter, barer, Explorer lounge, over halvparten av lugarene har egen balkong.

Om Hurtigruten AS
Hurtigruten ble startet i 1893, og har gjennom 125 år bygget seg opp til verdensleder innen ekspedisjonsreiser.

Hurtigrutens stadig voksende flåte av ekspedisjonsskip tar med gjester til spektakulære destinasjoner fra Svalbard i nord til Antarktis i sør.

Selskapet driver også den legendariske ruten mellom Bergen – Kirkenes, med 11 spesialbygde skip og daglige avganger.

I 2019 lanserte Hurtigruten verdens første hybriddrevne ekspedisjonsskip, MS Roald Amundsen, etterfulgt av søsterskipet MS Fridtjof Nansen i 2020.
 
MS Fridtjof Nansen på prøvetur
MS Fridtjof Nansen var på prøvetur laurdag formiddag.                     (Foto: Innsendt/Audun Hopland.)

MS Fridtjof Nansen var på prøvetur laurdag formiddag. FOTO: INNSENDT/AUDUN HOPLAND.

I formiddagstimane laurdag blei ekspedisjonsskipet MS Fridtjof Nansen observert på prøvetur - på veg frå Kleven Verft og rundt Hareidlandet.
Det 140 meter lange skipet gjekk i retning Sulafjorden, og vidare mot Storfjorden - der det truleg blir verande ei stund for å teste ut diverse system om bord.

Kilde: https://www.vikebladet.no/nyhende/2019/11/23/MS-Fridtjof-Nansen-på-prøvetur-20460158.ece
 
Fleire bilder fra prøveturen til "Fridtjof Nansen" idag
FridtjofNansenTur1.jpg


FridtjofNansenTur2.jpg


FridtjofNansenTur3.jpg


FridtjofNansenTur4.jpg


FridtjofNansenTur5.jpg


FridtjofNansenTur6.jpg


FridtjofNansenTur7.jpg


FridtjofNansenTur8.jpg


FridtjofNansenTur9.jpg

Alle foto: Petter Are Vik
 
Prøvetur med gode resultat for MS Fridtjof Nansen

Hurtigruten sitt nye hybriddrivne ekspedisjonsskip MS Fridtjof Nansen har den siste tida gjennomført prøvetur i fjordane på Sunnmøre. Resultata er svært gode – og Hurtigruten set no det avanserte skipet i drift tidlegare enn planlagt.

-Framdrifta på prøveturen vart så god at vi kunne returnere om lag eit døgn før planlagt tidsskjema, noko vi er veldig nøgde med. Det vart gjort ein kjempeinnsats i forkant av prøveturen med klargjering, rydding og sjøsikring. Resultata frå prøveturen er veldig gode, seier prosjektleiar Asbjørn Vattøy ved Kleven Verft.

MS Fridtjof Nansen er saman med søsterskipet MS Roald Amundsen verdas første hybriddrivne cruiseskip. Begge er bygde ved Kleven Verft i Ulsteinvik, og skal segle på ekspedisjonscruise for Hurtigruten – som er verdas største ekspedisjonscruise-reiarlag.

Er i rute for levering
Prøveturen er ein viktig og nødvendig del av innspurten fram mot den planlagde leveringa av skipet.

-Vi har eit veldig godt samarbeid med underleverandørane, noko som mellom anna gjorde at vi hadde ei god framdrift i arbeidet om bord på skipet også medan vi var ute på prøvetur, seier Vattøy.

Jomfruturen for MS Fridtjof Nansen var opphaveleg planlagd frå Hamburg 1. april 2020. Når Hurtigruten no får skipet levert mot slutten av 2019, har dei bestemt seg for å legge til ei rekkje nye ekspedisjonscruise for det splitter nye skipet før dette.

- Det har gått utruleg bra i haust. Sjølv gjennom ei krevjande og usikker tid ved verftet har vi klart å omstille oss på ein meget god måte. Det viser at dei tilsette har stor lojalitet til verftet og alle har stått på og gjort ein enorm innsats, seier Kjetil Bollestad, administrerande direktør ved Kleven Verft.

-Saman med våre dyktige underleverandørar, fekk vi ilag ei unik erfaring og kompetanse ved bygginga av søsterskipet MS Roald Amundsen. Ved å ta denne i bruk, er vi no i rute til å levere før nyttår i år, fortel Bollestad.

Under prøveturen vart teknologien om bord i det avanserte og høgteknologiske skipet satt på prøve, mellom anna batteripakkane, thrustersystemet, navigasjonssystemet, støy og vibrasjonsmålingar, manøvertestar, det såkalla dynamic positioning (DP)-systemet. Skipet var også gjennom ein fartsprøve.

Ekspedisjonsskip med fokus på miljø og unike opplevingar

MS Fridtjof Nansen og søsterskipet MS Roald Amundsen reknast som verdas mest avanserte og miljøvennlege ekspedisjonscruiseskip. Dei er bygde for å kunne segle i verdas mest spektakulære farvatn.

Med plass til om lag 500 gjestar i svært komfortable lugarar og suitar, er skipet bygd spesielt med tanke på ekspedisjonar der naturen og opplevingar for gjestane står i fokus. Skipet har isforsterka skrog, og er fullt av miljøvennleg teknologi. Med batteripakkar som støttar lavutsleppsmotorane kan skipet redusere det totale utsleppet med om lag 20%.

Etter overleveringa til Hurtigruten, vil MS Fridtjof Nansen bli liggande til kai ved Kleven verft ei tid på nyåret, der Hurtigruten vil bruke tida fram mot dei fyrste seglingane i mars til opplæring og klargjering

For fleire bilde og film frå prøveturen: http://bit.ly/ms-fridtjofnansen
Les meir om dei nye turane til MS Fridtjof Nansen på www.hurtigruten.no/presse

Kleven Verft i Ulsteinvik byggjer store, avanserte fartøy innan fleire segment. Verftet har effektive fasilitetar for tidleg utrustning og montering på bedding, og er det verftet i Noreg som har størst grad av eigen robotisert stålproduksjon og modulbasert skipsbygging. Kleven Verft er ISO-sertifisert innan miljø og kvalitet

Kilde: Kleven Verft
 
MS Fridtjof Nansen er levert til Hurtigruten

Ekspedisjonsskipet MS Fridtjof Nansen er levert frå Kleven Verft til Hurtigruten. Overlevering med flaggskifte tok stad fredag 20. desember 2019.

– Det er berre å gratulere Hurtigruten med eit splitter nytt ekspedisjonsskip! Det er eit fantastisk skip vi har levert – denne gangen også. Eg er utruleg stolt og imponert over jobben som er gjort av våre dyktige medarbeidarar og samarbeidspartnarar. Det å bygge eit så avansert skip er litt av ein prestasjon, seier Kjetil Bollestad, administrerande direktør i Kleven Verft.

Skipet blir levert så tidleg at Hurtigruten har bestemt seg for å lansere ei rekke eksklusive ekstraseglingar før den planlagde jomfruturen – til mellom anna dei britiske øyane og Norge. Men fyrst kjem MS Fridtjof Nansen til å bli liggande til kai ved Kleven verft utover nyåret, der Hurtigruten vil bruke tida fram mot dei fyrste seglingane i mars til opplæring og klargjering.

MS Fridtjof Nansen er søsterskipet til MS Roald Amundsen, og dei er verdas fyrste hybriddrevne cruiseskip. Begge er bygde ved Kleven Verft i Ulsteinvik, og skal segle på ekspedisjonscruise for Hurtigruten – som er verdas største ekspedisjonscruise-reiarlag.

Bygd på erfaring og godt samarbeid
MS Fridtjof Nansen har blitt bygd på erfaringa frå søsterskipet, og det har gitt byggeprosessen store fordelar.

- Sidan i sommar har vi hatt ei utruleg god framdrift i byggeprosessen. Det er komplekse skip å bygge med mykje meir logistikk enn eit offshore-skip. Vi lærte mykje av å bygge det fyrste skipet, samtidig som vi gjorde ein del tiltak internt for å få betre kontroll på heile gjennomføringa. Dette har vore avgjerande for framdrifta av skip nummer to. Å levere framifrå kvalitet er utruleg viktig for oss, og vi er trygge på at det har vi gjort, seier Bollestad.

- Underleverandørar, Hurtigruten og Kleven har alle hatt eit veldig godt samarbeid, og jobba mot eit felles mål - med tanke på kvalitet og leveringstid. Alle har særs god grunn til å vere stolte over jobben som er gjort.

Søsterskipet MS Roald Amundsen vart levert i juni 2019. Design av begge skip er levert av Kongsberg Maritime AS.

Fullt av miljøvennleg teknologi
Jomfruturen for MS Fridtjof Nansen var opphaveleg planlagd frå Hamburg 1. april 2020. Etter ein vellykka prøvetur og stadfesting av leveringsdato, bestemte Hurtigruten seg for å legge til ei rekkje nye ekspedisjonscruise før den planlagde jomfruturen.

Les meir her: https://presse.hurtigruten.no/pressreleases/hurtigrutens-nye-hybridskip-snart-klar-lanserer-eksklusive-ekstra-seilinger-2950316»
MS Fridtjof Nansen er bygd for nokre av verdas mest krevjande og spektakulære farvatn. Skipet er fullt av miljøvennleg teknologi. Med plass til om lag 500 gjestar i svært komfortable lugarar og suitar, er skipet bygd spesielt med tanke på ekspedisjonar der naturen og opplevingar for gjestane står i fokus. Skipet kan gå på rein batterikraft, men hovudoppgåva til dei store batteripakkene er å få ned forbruket av drivstoff. På den måten blir utsleppa minst 20 prosent lågare enn andre cruiseskip av same størrelse

Kleven ser framover
I ordreboka til Kleven ligg det etter levering av MS Fridtjof Nansen to store ombyggingskontrakter. Vi bygger om eit trål/snurrevad-fartøy for NordnesGruppen, og ein lekter for Boa Barges AS. Begge skal bli levert i 2020. I tillegg jobbar vi med fleire moglege prosjekt. Det blir også jobba aktivt med å få nye eigarar av verftet på plass.

-Vi har vore gjennom ei heilt utruleg reise siste 1,5 åra. Vi har levert skip med meget høg teknisk kvalitet: Ankerhandterarar til Maersk, og no to ekspedisjonsskip til Hurtigruten. Samstundes har verftet gått gjennom ei krevjande periode med restrukturering, og rigga verftet for sal. Det blir per i dag jobba aktivt med å få inn nye eigarar, og vi håper dette vil løyse seg allereie i løpet av januar, seier Ola Beinnes Fosse, finansdirektør i Kleven Verft.

Vi gratulerer Hurtigruten med nok eit fantastisk ekspedisjonsskip, og ynskjer hell og lykke for mannskap og passasjerar i komande ekspedisjonar med MS Fridtjof Nansen!

FN_0151+Photo+MotionAir+Hurtigruten.jpg

Foto: Photo Motion / Hurtigruten

Last ned fleire bilde og video frå prøveturen til MS Fridtjof Nansen i denne linken: http://bit.ly/ms-fridtjofnansen
 
Back
Top