HSC tråden, de travle hurtigbåtene våre

Fra Facebook sidene til Scandinavian Broking Services:


Er "Victor Hugo" (ex. "Salten") solgt til Kroatia sammen med "New Dolphin" (ex. "Steigtind")?

VICTOR HUGO was sold to Karu'Ferry of Guadeloupe and renamed GUY TIROLIEN. She is being refitted in Cherbourg.
 
"Fjord Experience" tok løs fra opplag i dag og er på tur inn Hjørundfjorden, mulig i forbindelse med anløpet til "Balmoral"
 
Jeg henger så etter på bildefronten min! Nå har jeg kommet meg til 2023, så nærmer meg i all fall :cool:

Under mitt cruise i 2023, så tok jeg 2 ekstra dager i Southampton. Når jeg først er der må jeg "nørde" meg litt også ;)

Hurtigbåtene var bare en liten gange bort fra hotellet! Red Jet 6 & 7 er lokale bygg som er levert fra Wight Shipyard i Cowes West der fergene legger til på Isle of Wight en kapasitet på 277 pax, 38 knop
Red Jet 4 som også er aktiv der er jeg ikke helt sikker på hvor er bygget! Kompisen min som jeg møtte opp med på turen til West Cowes var veldig fiksert på at 6 & 7 var lokale bygg :p


Red Jet 6
by Tom Gulbrandsen, on Flickr


Red Jet 6
by Tom Gulbrandsen, on Flickr


Red Jet 7
by Tom Gulbrandsen, on Flickr


Red Jet 7
by Tom Gulbrandsen, on Flickr


Red Jet 4
by Tom Gulbrandsen, on Flickr


Red Jet 4
by Tom Gulbrandsen, on Flickr
 
Hurtigbåtene var bare en liten gange bort fra hotellet! Red Jet 6 & 7 er lokale bygg som er levert fra Wight Shipyard i Cowes West der fergene legger til på Isle of Wight en kapasitet på 277 pax, 38 knop
Red Jet 4 som også er aktiv der er jeg ikke helt sikker på hvor er bygget! Kompisen min som jeg møtte opp med på turen til West Cowes var veldig fiksert på at 6 & 7 var lokale bygg :p

Ifølge Faktaomfartyg er Red Jet 4 bygget i Tasmania. Jeg liker utseendet på 6 og 7 - det er noe med balansen i proporsjonene jeg fant tiltalende.

I tillegg til Red Jet-katamaranene (hvor 4, 6, og 7 er de som er i drift i dag), har rederiet også noen bilferger.
 
Ifølge Faktaomfartyg er Red Jet 4 bygget i Tasmania. Jeg liker utseendet på 6 og 7 - det er noe med balansen i proporsjonene jeg fant tiltalende.

I tillegg til Red Jet-katamaranene (hvor 4, 6, og 7 er de som er i drift i dag), har rederiet også noen bilferger.
Red Jet 6 og Red Jet 7 er nok de fineste hurtigbåtene som er bygget i nyere tid:cool: De er begge bygget av Wight Shipyard Co på øya Isle of Wight. De er designet av One2three Naval Architects i Sydney, Australia.
 
"Fjordkatt" har siden 25. januar gått i Sunnhordland for "Tranen" som er hos Oma Slip og "Vingtor" går i rute Bergen - Knarvik .
 
Det grøne skiftet til elektrisk hybrid-båt på Sognefjorden har gitt problem
Problemet med endel av disse båtene, er at de ikke er ekte hybridbåter. Til det har de for små dieselmotorer. Det er litt underlig at så mange har gått i denne fellen med hurtigbåter. For bilferger ble det jo kun bygget én slik som var avhengig av lading MF Ampére. Det gikk ikke så bra, men det ble raskt tatt lærdom av det. Etter den ble alle batteriferger bygget som ekte hybrider.
 
Back
Top