![]()
NETT NO - - Det er slike løysingar verdsarvfjordane treng
Havyard har designa nullutsleppsskip som kan frakte cruiseturistane inn i verdsarvfjordane. Arne Sandnes synst idéen er strålande.www.nett.no
![]()
NETT NO - Gir hydrogen litt forsprang
Møre og Romsdal skal velje hydrogenferje på Geirangerfjorden dersom hydrogenferje-alternativet er like godt som ei rein batteriferje.www.nett.no
Kva blir prisen for ferjeturen? Skal ferja gi nytte til lokalbefolkningen, bør jo ruten tilbakeføres til takstsystemet til fylket. Dessuten bør Hellesylt ferjekai oppgraderes, slik at større ferjer kan brukes, for på den måten gjør det meir lønnsomt på sommaren. Ferje typ Svanøy er min favoritt, med rimelig med uteareal og nok plass på bildekket til både sykkel, buss og bobil.Her vert det heilårsrute. Kravet om nullutslepp vart utsett til 2026 pga corona og lang tid til planlegging, val av konsept, bygging osv. Det har vore beredskapsferje om vinteren når vegen er stengd, men no har fylkeskommunen vedteke at beredskapsferja skal går fast dagleg enten vegen er stengd eller ikkje.
Hvorfor skulle det være rart? Når ruta om sommeren er drifta uten offentlig støtte, mens om det vinteren er den støtta/sponset.Då er alle formalitetane på plass for oppstart av vinterseglingar frå 3. Januar 2022; https://mrfylke.no/nyheiter/geiranger-faar-ferje-heile-aaret. Interessant å sjå om det vert særleg vinterturisme. Det er spesielt at passasjerar reiser gratis om vinteren etter dei offentlege reglane som gjeld då, medan dei må betale 3-400 kr. med den kommersielle drifta om sommaren.
Fuel-cell som bruker hydrogen og produserer elektrisitet to fremdriftUtenom faktumet, at Veøy og Bolsøy kun tar henholdsvis 45 og 35 biler, blir det spennande å sjå korsen det blir med to operatører med ferjedrift på sambandet. Spesielt, om det skal være ladestasjon for både Bolsøy og Veøy og de to hydrogendrevne ferjene (regner med at dem får batterie-hydrogen-framdrift).