Ferjeanbud Troms 2021

gøh

New Member
Usikker på om Troms og Finnmark fylke får konkurranse på denne. Jeg ser ingen andre enn Torghatten-konsernet som kan gi tilbud på denne uten nybygg. Med 2 års kontraktstid er ikke nybygg aktuelt. 2 x 75 PBE og 2 x 50PBE som alle er max 20 år vil være utfordrende for de fleste.
Torghatten: 75 PBE: Lyngen, Hålogaland 50 PBE Torghatten, Hornstind eller Heilhorn
Norled: 75 PBE: Folgefonn (99-modell), ??? 50 PBE: Sjernarøy (48 PBE, 99-modell) (Både Lauvstad og Ibestad skal jo til Lyngen)
Fjord1: 75 PBE: Eira(Reserve i dag), ??? 50 PBE: Edøyfjord (Reserve i dag), ???
Boreal: 75 PBE: ??? 50 PBE: Tenna og Hersøysund
 

Sjøbjørn

New Member
Usikker på om Troms og Finnmark fylke får konkurranse på denne. Jeg ser ingen andre enn Torghatten-konsernet som kan gi tilbud på denne uten nybygg. Med 2 års kontraktstid er ikke nybygg aktuelt. 2 x 75 PBE og 2 x 50PBE som alle er max 20 år vil være utfordrende for de fleste.
Torghatten: 75 PBE: Lyngen, Hålogaland 50 PBE Torghatten, Hornstind eller Heilhorn
Norled: 75 PBE: Folgefonn (99-modell), ??? 50 PBE: Sjernarøy (48 PBE, 99-modell) (Både Lauvstad og Ibestad skal jo til Lyngen)
Fjord1: 75 PBE: Eira(Reserve i dag), ??? 50 PBE: Edøyfjord (Reserve i dag), ???
Boreal: 75 PBE: ??? 50 PBE: Tenna og Hersøysund
Tror nok du treffer ganske bra med det du skriver. Det blir nok Hålogaland og Lyngen, og/eller Torghatten, Hornstind eller Heilhorn. Den ferge som blir valgt til Stornes - Bjørnrå bør nok være åpen pendel ala Lauvstad for effektiviteten skyld.
 

JohannesB

Member
Usikker på om Troms og Finnmark fylke får konkurranse på denne. Jeg ser ingen andre enn Torghatten-konsernet som kan gi tilbud på denne uten nybygg. Med 2 års kontraktstid er ikke nybygg aktuelt. 2 x 75 PBE og 2 x 50PBE som alle er max 20 år vil være utfordrende for de fleste.
Torghatten: 75 PBE: Lyngen, Hålogaland 50 PBE Torghatten, Hornstind eller Heilhorn
Norled: 75 PBE: Folgefonn (99-modell), ??? 50 PBE: Sjernarøy (48 PBE, 99-modell) (Både Lauvstad og Ibestad skal jo til Lyngen)
Fjord1: 75 PBE: Eira(Reserve i dag), ??? 50 PBE: Edøyfjord (Reserve i dag), ???
Boreal: 75 PBE: ??? 50 PBE: Tenna og Hersøysund
Volda og Nordfjord kan sikkert frigjøres på relativ kort sikt.
 

gøh

New Member
Volda og Nordfjord kan sikkert frigjøres på relativ kort sikt.
Nordfjord er bundet opp i Værlandet-sambandet og Volda på Stranda. Værlandet skal ikke lyses ut før Troms-kontrakten er nesten ferdig og Volda er fullbooket frem til nybygget er ferdig.

Eira kan kanskje erstattes av Stryn og Edøyfjord av Svanøy/Nordmøre. Mulig Svanøy/Nordmøre og kan erstatte Nordfjord/Losna/Hornelen, men det mangler uansett en 75 PBE...

Glutra/Lote/Lifjord/Fannefjord vil jo bli opptatt med 3 på Tysfjord og en i reserve til Halsa...
 
Det er lyst ut anbod på 4 år på eit par samband i Nordland der velbrukt materiell er godteke, m.a Jektvik - Kilboghamn. Fjord 1 har neppe materiell for anboda i begge fylka, og må nok velje kva samband dei skal satse på - i den grad dei er interesserte. Torghatten stiller uansett sterkt med nok ferjer som oppfyller krava.
 

VegardM

New Member
Noen som vet når «Malangen» er ferdig i Nord-Troms? Kunne jo kanskje være en kandidat som reserve i Sør-Troms kontrakten…?
 
Top