Ferje/Hurtigbåt anbud Nordland 2023/2024/2025/2026/2027

Blir det satt inn kraftigere motor og thruster på Gildeskål eller tenke de at 10 knop er nok?
Tror ikke de skal gjøre noe med fremdriften, 10 knop er nok for å holde ruta der, totallengden blir jo over 20 meter inkludert de 7,8 meter fra 2021, blir noen tonn med stål som skal dyttes gjennom sjøen.
 
Tror ikke de skal gjøre noe med fremdriften, 10 knop er nok for å holde ruta der, totallengden blir jo over 20 meter inkludert de 7,8 meter fra 2021, blir noen tonn med stål som skal dyttes gjennom sjøen.
Problemet er nok ikkje det å oppnå 10 knop, men det å kunne holde kursen med større vindfang med fortsatt samme maskinkraft.
 
Hvis Fitjar skal vekk, hvem skal være reserve på Fjellberg?
Mulig "Sveio"?, men om den oppfyller kravene til reserve på Fjelberg og Ryfylke vet jeg ikke.

Nytt anbud på Lysefjorden fra 1. Januar gikk til Rødne og "Rygerfjell" frem til nybygg er klart.
dog er ikke "Rygerbuen" tilbake fra ombygging enda, så er vel fare for at Rødne må leie i starten.
 
Last edited:

Drift av fergesambandet Nesna-Levang og Nesna-Nesnaøyene 01.06.2026 - 31.01.2030​

Kapasitetskrav Rute 18-335 Nesna - Levang: 60 PBE, 5 VTE- fullastet og 199 pax.
Rute 18-336 Nesna - Nesnaøyene: 50 PBE, 5 VTE- fullastet og 145 pax.

Alle fartøy skal være universelt utformet.

De 3 første vogntogene skal beregnes med en vekt på 52,5 tonn, og de 2 siste vogntogenemed en vekt på 25 tonn.
Oppdragsgiver kan godta differensiert passasjersertifikat tilpasset trafikksvake perioder etteravtale med oppdragsgiver.

Kapasitetskrav reserveferge: 35 PBE, 3 VTE og 145 pax.

Det tillattes bruk av overgangsfartøy fra kontraktsoppstart på inntil 10 måneder.Alderskrav utgår da for begge samband.

Alderskrav til hoved og reserveferge er at fartøyet ikke skal være bygget før 1986.
For sambandet Nesna-Levang er maksimal lengde for hoved- og reservefartøy 80 meter effektiv fergelengde.
For sambandet Nesna-Nesnaøyene er maksimal lengde for hoved- og reservefartøy 70meter effektiv lengde.

For å beskytte mot vær, vind og sjøforhold stilles det krav til at alle fartøy som benyttes isambandene skal ha høy skansekledning og baugvisir.

Oppdragsgivers profil benyttes utvendig og innvendig på alle hovedfartøy. Dette innebærer at alle ferger skal ha hvit hovedfarge. Skrog skal være i sort farge.
Topp av styrhus skal være i Nfk blå. Fartøy skal ha Nfk/Reis-logo på begge sidene av fartøyet, og foran og bak på styrhuset. I tillegg
skal Nfk/Reis-logo være plassert på utsiden av fartøyet, på passasjerdekket.
Operatør-logo på fartøyene tillates ikke.
Flagg med Nfk/Reis-logo skal benyttes på alle fartøy. Operatørs eget rederiflagg tillates ikke.

Tilbudsfrist 13.02.2025

Tildelingskriterier: Pris 70% Miljø 30%
 

Drift av fergesambandet Nesna-Levang og Nesna-Nesnaøyene 01.06.2026 - 31.01.2030​

Kapasitetskrav Rute 18-335 Nesna - Levang: 60 PBE, 5 VTE- fullastet og 199 pax.
Rute 18-336 Nesna - Nesnaøyene: 50 PBE, 5 VTE- fullastet og 145 pax.

Alle fartøy skal være universelt utformet.

De 3 første vogntogene skal beregnes med en vekt på 52,5 tonn, og de 2 siste vogntogenemed en vekt på 25 tonn.
Oppdragsgiver kan godta differensiert passasjersertifikat tilpasset trafikksvake perioder etteravtale med oppdragsgiver.

Kapasitetskrav reserveferge: 35 PBE, 3 VTE og 145 pax.

Det tillattes bruk av overgangsfartøy fra kontraktsoppstart på inntil 10 måneder.Alderskrav utgår da for begge samband.

Alderskrav til hoved og reserveferge er at fartøyet ikke skal være bygget før 1986.
For sambandet Nesna-Levang er maksimal lengde for hoved- og reservefartøy 80 meter effektiv fergelengde.
For sambandet Nesna-Nesnaøyene er maksimal lengde for hoved- og reservefartøy 70meter effektiv lengde.

For å beskytte mot vær, vind og sjøforhold stilles det krav til at alle fartøy som benyttes isambandene skal ha høy skansekledning og baugvisir.

Oppdragsgivers profil benyttes utvendig og innvendig på alle hovedfartøy. Dette innebærer at alle ferger skal ha hvit hovedfarge. Skrog skal være i sort farge.
Topp av styrhus skal være i Nfk blå. Fartøy skal ha Nfk/Reis-logo på begge sidene av fartøyet, og foran og bak på styrhuset. I tillegg
skal Nfk/Reis-logo være plassert på utsiden av fartøyet, på passasjerdekket.
Operatør-logo på fartøyene tillates ikke.
Flagg med Nfk/Reis-logo skal benyttes på alle fartøy. Operatørs eget rederiflagg tillates ikke.

Tilbudsfrist 13.02.2025

Tildelingskriterier: Pris 70% Miljø 30%
Denne blir interessant å følge!
 
Back
Top