Gildeskål etter ombygging som er forventet ferdigstilt innen 15.5.25.Om Virsk skal dit på sommeren, kven skal på Forøy Ågskardet?
Gildeskål etter ombygging som er forventet ferdigstilt innen 15.5.25.Om Virsk skal dit på sommeren, kven skal på Forøy Ågskardet?
Blir det satt inn kraftigere motor og thruster på Gildeskål eller tenke de at 10 knop er nok?Gildeskål etter ombygging som er forventet ferdigstilt innen 15.5.25.
Tror ikke de skal gjøre noe med fremdriften, 10 knop er nok for å holde ruta der, totallengden blir jo over 20 meter inkludert de 7,8 meter fra 2021, blir noen tonn med stål som skal dyttes gjennom sjøen.Blir det satt inn kraftigere motor og thruster på Gildeskål eller tenke de at 10 knop er nok?
Problemet er nok ikkje det å oppnå 10 knop, men det å kunne holde kursen med større vindfang med fortsatt samme maskinkraft.Tror ikke de skal gjøre noe med fremdriften, 10 knop er nok for å holde ruta der, totallengden blir jo over 20 meter inkludert de 7,8 meter fra 2021, blir noen tonn med stål som skal dyttes gjennom sjøen.
Skal monteres sprutvisir i stede for dagens løftebauger.Problemet er nok ikkje det å oppnå 10 knop, men det å kunne holde kursen med større vindfang med fortsatt samme maskinkraft.
Sprutvisir er bare tull... Alt blåser rett over uansett..Skal monteres sprutvisir i stede for dagens løftebauger.
Er sprutvisir noe aka det Husavik har?Sprutvisir er bare tull... Alt blåser rett over uansett..
Ja. Nye ferger med flat "baug" over fallemmen..Er sprutvisir noe aka det Husavik har?
Sjøtind har ISM ansvaret for Trollheim fra 9. desember.. Så noe skal dem bruke Trollheim til.Noen som vet hva Sjøtind setter inn egentlig?
Trollheim, Os og Fitjar.Noen som vet hva Sjøtind setter inn egentlig?
Har Sjøtind ism for alle de 3?Trollheim, Os og Fitjar.
Ja.Har Sjøtind ism for alle de 3?
Foreløpig bare på "Trollheim"Har Sjøtind ism for alle de 3?
Trollheim, Os og Fitjar.
Mulig "Sveio"?, men om den oppfyller kravene til reserve på Fjelberg og Ryfylke vet jeg ikke.Hvis Fitjar skal vekk, hvem skal være reserve på Fjellberg?
Denne blir interessant å følge!Drift av fergesambandet Nesna-Levang og Nesna-Nesnaøyene 01.06.2026 - 31.01.2030
Kapasitetskrav Rute 18-335 Nesna - Levang: 60 PBE, 5 VTE- fullastet og 199 pax.
Rute 18-336 Nesna - Nesnaøyene: 50 PBE, 5 VTE- fullastet og 145 pax.
Alle fartøy skal være universelt utformet.
De 3 første vogntogene skal beregnes med en vekt på 52,5 tonn, og de 2 siste vogntogenemed en vekt på 25 tonn.
Oppdragsgiver kan godta differensiert passasjersertifikat tilpasset trafikksvake perioder etteravtale med oppdragsgiver.
Kapasitetskrav reserveferge: 35 PBE, 3 VTE og 145 pax.
Det tillattes bruk av overgangsfartøy fra kontraktsoppstart på inntil 10 måneder.Alderskrav utgår da for begge samband.
Alderskrav til hoved og reserveferge er at fartøyet ikke skal være bygget før 1986.
For sambandet Nesna-Levang er maksimal lengde for hoved- og reservefartøy 80 meter effektiv fergelengde.
For sambandet Nesna-Nesnaøyene er maksimal lengde for hoved- og reservefartøy 70meter effektiv lengde.
For å beskytte mot vær, vind og sjøforhold stilles det krav til at alle fartøy som benyttes isambandene skal ha høy skansekledning og baugvisir.
Oppdragsgivers profil benyttes utvendig og innvendig på alle hovedfartøy. Dette innebærer at alle ferger skal ha hvit hovedfarge. Skrog skal være i sort farge.
Topp av styrhus skal være i Nfk blå. Fartøy skal ha Nfk/Reis-logo på begge sidene av fartøyet, og foran og bak på styrhuset. I tillegg
skal Nfk/Reis-logo være plassert på utsiden av fartøyet, på passasjerdekket.
Operatør-logo på fartøyene tillates ikke.
Flagg med Nfk/Reis-logo skal benyttes på alle fartøy. Operatørs eget rederiflagg tillates ikke.
Tilbudsfrist 13.02.2025
Tildelingskriterier: Pris 70% Miljø 30%
Torghatten overrasker jo gang på gang, men eg tipper nok at det blir Norled med Høgsfjord/Folgefånn, då dei rutene utløper Januar 2026 eller senest januar 2027, noko som passer med overgangsperioden.Denne blir interessant å følge!