Ferje/Hurtigbåt anbud Nordland 2021/2022

Blir dyre cm for noko som vel ikkje gir noken praktisk forbedring. Kun fordi ein eller anna person har sett eit tall i eit anbud.
Ser 2,5m frihøyde for småbiler begynner å bli mer eller mindre standard i "alle" anbud etterhvert, så på denne måten kan mest sannsynlig også brukes i et eller tre anbud til etter at dette er ferdig.
"Høgsfjord" ble jo også hevet for anbudet i Lyngen
 
Ser 2,5m frihøyde for småbiler begynner å bli mer eller mindre standard i "alle" anbud etterhvert, så på denne måten kan mest sannsynlig også brukes i et eller tre anbud til etter at dette er ferdig.
"Høgsfjord" ble jo også hevet for anbudet i Lyngen
Ja, men har de fulgt etter med krav til fri bredde på kjørefil? Sidehusedekkene på "Folgefonn" og "Høgsfjord" er jo så smale at de fleste biler som ville ha kunne nytt godt av 2,5 m fri høyde uansett blir for brede... Så er enig med Peter, det blir noen dyre cm som ikke gir noen særlig praktisk nytte, men det er vel egentlig ikke noe alternativ, så lenge fartøyskrav i anbudet er slik...
 
Ja, men har de fulgt etter med krav til fri bredde på kjørefil? Sidehusedekkene på "Folgefonn" og "Høgsfjord" er jo så smale at de fleste biler som ville ha kunne nytt godt av 2,5 m fri høyde uansett blir for brede... Så er enig med Peter, det blir noen dyre cm som ikke gir noen særlig praktisk nytte, men det er vel egentlig ikke noe alternativ, så lenge fartøyskrav i anbudet er slik...
Bredden følger vel standard PBE-mål tenker jeg, men krav om 60cm klaring på én side av kjøretøyet.
Nå kan jo det jo diskuteres opp og i mente om PBE - og VTE-mål skulle vært gjennongått og modernisert, men det får bli myndighetene sitt problem.
Dog synes jeg personlig sidehusdekk/hengedekk med en fil som på "Høgsfjord" virker romsligere enn på ferjer hvor det er to filer.
 
Back
Top