Erik
Active Member
Eller, om det er større behov Hardingen.
Hun er nok for stor og for dyr i drift. Foldøy funker nok bra..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller, om det er større behov Hardingen.
Er ikke Fedjefjord solgt til finland?Det bør være en ferje med muligheter for servering. Fedjefjord er ledig og har kiosk, Utstein kan også funke om Kvernsund eller en annen ferje sendes nordover.
Jo til Åland, men ligger fremdeles i Stavanger, fremdeles registrert i NOR og med Norled som eiers representant i Norge.Er ikke Fedjefjord solgt til finland?
Enkelt sagt, Norled disponerer hun fram til ho skal sørover.Jo til Åland, men ligger fremdeles i Stavanger, fremdeles registrert i NOR og med Norled som eiers representant i Norge.
Har forstått det slik at den ikke skal i trafikk på Åland før i 2023 og er ledig for utleie i mellomtiden.
Femtiåringen "Hidrasund" på slipp hos LOS Marine på Rubbestadneset. Mener å ha lest et sted at den er solgt til Finland.
Bygget ved det lokale verftet Sigbjørn Iversen SIMEK AS, Flekkefjord som byggenr. 19 for Flekkefjord DS. Loa. 25,84m. Br. 7,5m.
View attachment 8931View attachment 8932
Har ikkje Fjord1 andre ferjer dei kan sette inn i dei 2 rutene når reserven allerede er i rute?Smøla har vært ute av sambandet Sandvika-Edøy en tid, men er nå på plass igjen. Møringen har gått alene en stund etter at Edøyfjord måtte ta over for Grip på Seivika-Tømmervåg. Grip ligger på Ulstein verft. Det har ellers vært mye kritikk over dårlig regularitet på de nye elfergene på Nordmøre i vinter. Noe skyldes nok Covid-19 og været, men det har også vært tekniske problemer med fergene og innstillinger på grunn av arbeid med ferjekaiene. Mest stabilt har det vært på Halsa-Kanestraum, men der har de ombygde fergene stort sett gått på fossilt drivstoff fordi kaiene ikke har vært ferdigstilt for eldrift.
Det har de sikkert. Lifjord ligger i Kristiansund og er vel reserve på Halsa-Kanestraum, men den har ikke vært brukt på andre samband. Det kan være at den er for stor eller av en annen grunn ikke passer til fergeleiene, men det vet jeg ikke noe om. Men i alle fall hvis det er tale om planlagte verkstedopphold, tenker jeg at det burde ha vært mulig å få inn en erstatning på de andre tre sambandene på Nordmøre hvis Edøyfjord allerede er i bruk.Har ikkje Fjord1 andre ferjer dei kan sette inn i dei 2 rutene når reserven allerede er i rute?
Meiner på å ha sett via AIS at Lifjord gjekk nokre turar Seivika - Tømmervåg for nokre veker tilbake. Også Sykkylvsfjord var vel innom det sambandet då ho var på Nordmøre for ikkje mange vekene sidan. Rett nok tilbake på Sunnmøre no, og for tida å sjå mellom Stranda og Liabygda medan Volda er på verkstad i Vegsund.Det har de sikkert. Lifjord ligger i Kristiansund og er vel reserve på Halsa-Kanestraum, men den har ikke vært brukt på andre samband. Det kan være at den er for stor eller av en annen grunn ikke passer til fergeleiene, men det vet jeg ikke noe om. Men i alle fall hvis det er tale om planlagte verkstedopphold, tenker jeg at det burde ha vært mulig å få inn en erstatning på de andre tre sambandene på Nordmøre hvis Edøyfjord allerede er i bruk.