Lote har gått til Havyard Leirvik. Jeg vet ikke om det er for elektrifisering eller vedlikehold. Nå ligger Nordmøre, Romsdal og Edøyfjord igjen i Kristiansund. Det er vel bare Romsdal som fyller kapasitetskravet til reserve på Halsa-Kanestraum.
Det er riktig at Romsdal er oppført med 73 PBE. Jeg regnet med hengedekket, men det er kanskje ikke i bruk. Lifjord går nå Sølsnes-Åfarnes, men blir ledig når Rødvenfjord er klar. Den ligger for øyeblikket i Tomrefjord.Er nok elektrifiseringa av Lote som har starta, ja. Når det gjeld reserveferje til Halsa - Kanestraum så er vel kravet 80 PBE, Romsdal er ført opp med 73 PBE. Er vel Lifjord som er tenkt som reserveferje der.
Er Romsdal klar til innsats? Eg trur heller, at dem henta ei av ferjene som ligger i Molde om det er behov.Det er riktig at Romsdal er oppført med 73 PBE. Jeg regnet med hengedekket, men det er kanskje ikke i bruk. Lifjord går nå Sølsnes-Åfarnes, men blir ledig når Rødvenfjord er klar. Den ligger for øyeblikket i Tomrefjord.
Kort oppsumert, ferja fekk hard kontakt med tillegskaia og bl.a. heisen blei skadd. Det vart nemnt noko med hengedekket også.
Boreal nok en gang i hardt vær...
Ordinært verkstedopphold ved Solstrand Verft i Tomrefjord.Røsund på vei mot Brønnøysund. Forslag kva ho skal der?
Registrert på Viking Tugs AS 18.10.2021: https://www.sdir.no/skipssok/#/shipdetails/29920/1Haarek er etter ryktene solgt til Rødøy Laksoppdrett A/S, skal brukes til å frakte anleggsutstyr til det planlagte landbaserte oppdrettet på Røssøya.
som "Fjordveien" hos Tide/Norled var de mye på Rubbestadneset, Er også dit den har gått denne gangen.GMC dei pleie gå te for vedlikehold ?
Er ikkje det litt vel tidelig, med tanke på at skuta vart satt i drift i juni? Dessuten har THN jo allerede brukt opp antall dager med mindre ferje for begge ferjer i Nesna rutene...Ordinært verkstedopphold ved Solstrand Verft i Tomrefjord.
Med tanke på at Boreal for tida ikkje har ledig reserve, blir det enten å leie inn eller kjøre uten heis. Legges det til grunn at Møysalen allerede har vore ut av drift meir enn 14 dager iår, burde ho egentlig vore avløyst av ei ferje i samme størrelse. The time will show!
Er ikkje det litt vel tidelig, med tanke på at skuta vart satt i drift i juni? Dessuten har THN jo allerede brukt opp antall dager med mindre ferje for begge ferjer i Nesna rutene...
Trondenes tar mer biler enn Røsund.. Bjarkøy går Nesna-Levang, er passelig nå på vinteren.Er ikkje det litt vel tidelig, med tanke på at skuta vart satt i drift i juni? Dessuten har THN jo allerede brukt opp antall dager med mindre ferje for begge ferjer i Nesna rutene...
Kontrakten er faktisk litt motsigande, men nr. 1 er nok det mest logiske.Trondenes tar mer biler enn Røsund.. Bjarkøy går Nesna-Levang, er passelig nå på vinteren.
16.1
...
Fergene kan benyttes om hverandre i sambandene, men på avganger med høyt belegg skal den største fergen betjene Nesna – Levang.
...
Faktisk sies det ingenting om kor lenge reservefartøy kan brukes, men i andre ferjeanbud pleier det å være 14 dager per fartøy.16.6 Reservefartøy
Krav til reservefartøy er 35 pbe/3 vte og 145 passasjerer. Det stilles ellers samme krav til reservefartøyene som hovedfartøyene. Ved innsetting av reservefartøy skal hovedfartøy til en hver tid benyttes i sambandet Nesna – Levang.
bjarkøy har ingen av delene... forbanna vrak Torghatten har til reservemateriell....skulle ikke vært lovKontrakten er faktisk litt motsigande, men nr. 1 er nok det mest logiske.
Faktisk sies det ingenting om kor lenge reservefartøy kan brukes, men i andre ferjeanbud pleier det å være 14 dager per fartøy.
Eit annet spørsmal, har Bjarkøy HC toalett/stellerom og wifi?
Det er jo faktisk ikkje lov! https://www.mercell.com/nb-no/anbud...-nesna-levang-og-nesna-nesnaoeyene-anbud.aspxbjarkøy har ingen av delene... forbanna vrak Torghatten har til reservemateriell....skulle ikke vært lov