Havila Kystruten, Bygg nr. 1093, 1094, 1193 og 1194 ved Tersan Shipyard, Havyard 923 "Havila Capella/Castor/Polaris/Pollux"

Desse bildene er vel tatt før påske eller tidligereimage_652364e7-60ed-48ba-a50f-14a5def6b66e20200420_133132.jpg

image_a14cd31f-1d6b-4922-b057-bc4fd840c4cb20200420_133133.jpg

image_3331aeb8-3eb3-4dad-be3e-91a339b43fc520200420_133136.jpg
Alle foto: Tersan Shipyard
 
Tipper dei bygger seksjoner til dei to neste nå, så snart dei to første er sjøsatt blir samme bedding brukt igjen
 

Sitat:

Starter bygging
Havila starter nå byggingen av de to skipene igjen ved Tersan-verftet i Tyrkia, der også de to andre skipene nå snart sluttføres. Byggestart er i løpet av få uker, melder Havila. Administrerende direktør i Havila Kystruten Arild Myrvoll sier i en pressemelding at Tersan-verftet både har kapasitet til å starte raskt, og verdifull erfaring fra bygging av de to andre skipene.
 
Ser ut til at "Havila Capella" og "Havila Castor" er blitt flytta fra beddinga og ut på flytedokka nyligt, så da er det vel snart sjøsetting i Tyrkia?
 
Har disse skipen akterport varför så liten och smal?är det bara för personbilar?
Hurtigrutekaiene er ikke tilrettelagt for akterport. De fleste nåværende skipene tar personbiler via sideport med heis.
 
Jag tänkte bara fråga ,att skipena som kör längs den Norska kusten vad krävs det för isklass?Är medveten om golfströmmen ,men blir det någon is?
 
Jag tänkte bara fråga ,att skipena som kör längs den Norska kusten vad krävs det för isklass?Är medveten om golfströmmen ,men blir det någon is?
Vanligvis er det er ikke is på selve ruten, men mange av skipene har Ice(1C) , antagelig fordi de kan brukes på cruise i Arktis og Antarktis. MS Spitsbergen har ikke isklasse !
 
Back
Top