Stena Line med ny rute mellom Sverige og Finland.

Stena Line starter ny rute mellom Nynäshamn i Sverige og Hanko i Finland fra 1 februar 2022 med ms URD, fra 1 mai 2022 setter dem også inn ms STENA GOTHICA.Screenshot_20211208-221707_Chrome.jpg
 
Stena Line starter ny rute mellom Nynäshamn i Sverige og Hanko i Finland fra 1 februar 2022 med ms URD, fra 1 mai 2022 setter dem også inn ms STENA GOTHICA.
Hvor går STENA GOTHICA i februsr, mars og april. Den forlot Trelleborg sist torsdag for Karlskrona. Karlskrona – Gdynia? I påvente av noen annen ferge på den ruten?
 
Hvor går STENA GOTHICA i februsr, mars og april. Den forlot Trelleborg sist torsdag for Karlskrona. Karlskrona – Gdynia? I påvente av noen annen ferge på den ruten?
Stena Gothica går for Stena Nordica på Karlskrona-Gdynia
Stena Nordica har gått noen dager for Stena Vision på Karlskrona-Gdynia.
Videre går Stena Nordica ut av trafikk på Karlskrona-Gdynia på fredag og setter kursen til Irland. Der skal hun være vikar mens de andre er på verft.

Btw. ut fra Live rutetabellen til Stena Line så har begge båtene på Trelleborg-Rostock blitt forsinket fra sitt verftsopphold i Gdansk. Som har forsinket Stena Gothica til å reise til Karlskrona-Gdynia for å være vikar når Stena Vision har vært i Gdansk.
 
Btw. ut fra Live rutetabellen til Stena Line så har begge båtene på Trelleborg-Rostock blitt forsinket fra sitt verftsopphold i Gdansk. Som har forsinket Stena Gothica til å reise til Karlskrona-Gdynia for å være vikar når Stena Vision har vært i Gdansk.
Stemmer det, SKÅNE skulle vært tilbake 26. eller 27. januar, tror jeg det var, så ble det 1. februar men den kom ikke før sist lørdag. Så ruten var uten middagsavgang fra Trelleborg fredag, kveldsavgang fra Rostock fredag og morgenavgang fra Trelleborg lørdag, siden STENA GOTHICA kom på sin siste tur fra Rostock til Trelleborg fredag formiddag.
 
Also here i am wondering a little bit... - Stena Line is "going east" and starting the next new route. Normally i am always happy if any ferry-company starts with any new route. But in this case the both ferries are the oldest, slowiest and smallest with ca. 40 years (!) and there is the risk now that they take some/many freight-customers with dumping-prices from the other ferry-companies which has especially between Sweden-Finland very comfortable ferries (Viking Line, Tallink etc.). But Viking and Tallink need a good mix of Pax and freight for to offer a high comfort-level for Pax also in the longterm-future. If "low-level-freighters" like DFDS and Stena take here more and more of the lucrative freight-costumers it will be more and more difficult for Viking and Tallink to get enough money for big expensive newbuildings with high comfort-level. On Swedens westcoast is already a very poor level with very old poor slowly ferries, not much better on the southcoast... . And now Stena is attacking massive Tallink to Lettland and Silja-Tallink and Viking to Finland... . And in the next years the URD and GOTHICA will replaced with bigger Visentinis (coming back from charter) and these will replaced in 10 years with the more bigger E-Flexers, then coming back from charter. But a E-Flexer has nothing to do with the very high comfort-level of Silja Serenade or Viking Glory f.ex. . Here was already a high competition also with Finnlines and now Stena is the 5. big company which offer Sweden-Finland.
The problem is generally that in areas where is Stena operating with big freighters like f.ex. to the british-east-coast (like STENA TRANSPORTER with more than 4000 lm) it is extremly difficult for other companies (in this case DFDS to Newcastle and P+O to Hull) to hold a high level of comfort for Pax if Stena is only concentrating on the lucrative freight only.

I have read this news about this new route in 12, 13, 14, 15 different maritime news websites - but generally not one was critical, not 1 critical word anywhere. So which how old ferries is it possible to start a new line anywhere without to become any critic ? Maybe next time they can start with 50 or 60 or 70 years old ships and again nobody is saying one critical word ?
 
med Stena Line senkes nivået = exactly this i have tried to say with my long words... :)

Only if STENA leave a market-region like now Danmark-Norway with the end of STENA SAGA, the other ferry-companies can operate with ferries with a high comfort-level as f.ex. the 2 Color Superspeeds and Fjordline with 3 modern and fast ferries. If STENA theoretic would now again start here (Danmark-Norway) also with Visentinis or other older freighters Fjordline and Color Line would have more problems.
 
med Stena Line senkes nivået = exactly this i have tried to say with my long words... :)

Only if STENA leave a market-region like now Danmark-Norway with the end of STENA SAGA, the other ferry-companies can operate with ferries with a high comfort-level as f.ex. the 2 Color Superspeeds and Fjordline with 3 modern and fast ferries. If STENA theoretic would now again start here (Danmark-Norway) also with Visentinis or other older freighters Fjordline and Color Line would have more problems.
Color Line la jo ned Oslo – Jylland først. Men DFDS har ødelagt sin København-rute ved å anløpe Frederikshavn underveis, som følge av STENA SAGAs opphør.
 
Color Line la jo ned Oslo – Jylland først. Men DFDS har ødelagt sin København-rute ved å anløpe Frederikshavn underveis, som følge av STENA SAGAs opphør.
Fantasiprisene til Color Line kan dem takke seg selv for. De har alltid vært kjempedyre.
Skal man ha rutene til transport så må dem få ned prisene sine.

Skal man ha frakta ei campingvogn og bil med familie med Kiel-Oslo så er det 9000kr dyrere enn Stena til Gøteborg. Da kjører man gladelig de milene ekstra.
Samt kryssing Larvik-Hirtshals er 2000kr dyrere enn Gøteborg-Frederikshavn.

Begge sammenligningene er med Flex billetter hos begge selskaper.
Begge er reise i juli mnd. og booking nå i februar.


Tiden med cruise-passasjerer blir stadig mindre. Den gode gullalder for denne typen reiser er forbi når prisene blir himmelsk høye og man få andre opplevelser til samme eller billigere.
 
Back
Top