CUXHAVEN BRUNSBÜTTEL: FERRIES FØR RESTART
Den nystiftede Elbeferry GmbH ønsker å starte driften av Elbe-fergen Cuxhaven-Brunsbüttel 1. april 2019 med en flytende naturgassferge.
Et år etter å ha forlatt Elbfährverbindung Cuxhaven-Brunsbüttel, forventes en omstart neste vår. Den nystiftede Elbeferry GmbH har til hensikt å starte driften 1. april 2019 med en flytende naturgassferge. Planen er å skaffe den norske fergen "Fanafjord". Alt som er nødvendig er at Schleswig-Holstein og Niedersachsen overtar garantier for skipet.
Økonomidistriktene i begge land var åpne for det. Eksplorative samtaler har allerede blitt holdt med deltakerne i Elbeferry GmbH denne uken. Forutsetningen er presentasjonen av et økonomisk levedyktig konsept. Elbeferry GmbH ble grunnlagt av tidligere CuxPort-sjef Heinrich Ahlers, ledelseskonsulent Ulrich Kalthoff og et Hamburg-basert selskap. Elb-Link-ferjeselskapet hadde innvilget konkurs i november 2017 etter bare noen få måneder. Før det hadde forgjengerselskapet, Elb-Link-Reederei, allerede opphørt operasjonen. Hun hadde betjent Cuxhaven-Brunsbüttel-ruten med to skip.
Oversatt med Goggle Translate fra World Wide Wave
Den nystiftede Elbeferry GmbH ønsker å starte driften av Elbe-fergen Cuxhaven-Brunsbüttel 1. april 2019 med en flytende naturgassferge.
Et år etter å ha forlatt Elbfährverbindung Cuxhaven-Brunsbüttel, forventes en omstart neste vår. Den nystiftede Elbeferry GmbH har til hensikt å starte driften 1. april 2019 med en flytende naturgassferge. Planen er å skaffe den norske fergen "Fanafjord". Alt som er nødvendig er at Schleswig-Holstein og Niedersachsen overtar garantier for skipet.
Økonomidistriktene i begge land var åpne for det. Eksplorative samtaler har allerede blitt holdt med deltakerne i Elbeferry GmbH denne uken. Forutsetningen er presentasjonen av et økonomisk levedyktig konsept. Elbeferry GmbH ble grunnlagt av tidligere CuxPort-sjef Heinrich Ahlers, ledelseskonsulent Ulrich Kalthoff og et Hamburg-basert selskap. Elb-Link-ferjeselskapet hadde innvilget konkurs i november 2017 etter bare noen få måneder. Før det hadde forgjengerselskapet, Elb-Link-Reederei, allerede opphørt operasjonen. Hun hadde betjent Cuxhaven-Brunsbüttel-ruten med to skip.
Oversatt med Goggle Translate fra World Wide Wave