Kjøp og Salg av Fiskefartøy

Visstnok overtatt denne veka...

"Hillersøy" ved Stadyard idag
26907651_1182957565169917_4309101697257492779_n.jpg

Foto: Ukjent via Facebook sidene til Stadyard
 
Havdrøn AS som solgte "Krossøy" til Heggøy ("Sjøglans") har kjøpt "Kremmervik" fra Olsen Gruppen som skifter namn til "Krossøy"

"Kremmervik" sine industritrålrettigheter på Tobbis og Kolmule beholdes, mens resten av kvotene følger med "Krossøy" til Heggøy og "Sjøglans"

Dagens "Sjøglans" er solgt til Arild Sekkingstad i Austevoll, (ny "Radek?")
IMG_0453.JPG Foto: EMSphoto.no
 
Er gamle Morten Einar solgt,og hvem er evnt kjøper av den?

Ser gamle "Morten Einar" har skifta namn til "Morten Einar 1" og fortsatt eigd av Troland Havfiske - spørs om den ikkje er solgt enda?
 
Noen som vet om det er Olsen Gruppen som har kjøpt Taits 2? Ser på Marine Traffic at den har endret navn til Steinsund i dag.
 
Last edited:
Overraskande, men OK

Kven designer og kven bygger den nye/neste "Sander Andre" da?
 
"Herøy" M-620-HØ er seld til Færøyane. Overtakelse i slutten av april. Kvotene skal strukturerest og deles på Smaragd, Eros og Kings Bay
 
Sjøglans blir nye skarholmen i april i følge blv.no

Nye Skarholmen er heime

BØ: – Som en ny verden, sier Skarholmen-mannskapet i Bø, vel heime fra Vestlandet med nybåten. Underveis nord har de også tatt en sildfangst og levert den til fabrikk.

Men sildfisket som mannskapet vurderte å gjøre unna nå skrinla de ganske fort, da prisene falt fra kr 4,30 da de reiste sør til kr 3,60 på kort tid. Mange kjøpere avsluttet også sesongen.

– Vi tok bare en liten slump i tre–fire kast som prøve, og avsluttet for denne gang. Det blir forhåpentlig bedre pris til høsten. Nå skal vi foreta noen arbeider på denne, så skal vi ta torsken på gammelbåten, før vi flytter en del utstyr over fra gammelbåten til denne. Men det innebærer en del arbeid med å flytte rettigheter fram og tilbake mellom fartøyene – ikke bare en gang men i flere omganger, for å fiske torsken på gammelbåten – og samtidig imøtekomme myndighetenes krav. Nye nummer må fjernes og andre males på, og navn må fjernes for at dette skal stemme.

– Og som dokumentasjon tok vi bilde av nummeret og sendte, men de måtte ha bilde av motsatt side også, sier karene muntert.

Les meir på sidene til Bladet Vesterålen
 
Tilbake som Autoline da eller?

Opprinneleg bygd som "Fiskevær" ved Søviknes Verft (81) levert 26. juni 1979
 
Back
Top