Hordalaks AS, Bygg nr. 44 ved Fitjar Mek. Verksted, HFMV LFC 4700 Hordalaks "Hordagut"

Jose Jorge

Active Member
Nyoppstartet rederi kontraherer brønnbåt fra FMV

Det nystartede rederiet Hordalaks AS har kontrahert brønnbåten «Hordagut» hos Fitjar mekaniske verksted AS. Båten som har lasteromvolum på 4700 m3 er designet av Heimli og FMV i fellesskap, med designbetegnelsen «HFMV LFC 4700 Hordalaks».

Aksjonærene i Hordalaks AS er oppdrettsselskapene Blom Fiskeoppdrett AS, Kobbevik & Furuholmen Oppdrett AS, Fremskridt laks AS, Fylkesnes Fisk AS og Engesund Fiskeoppdrett AS. Fartøyet skal primært jobbe for disse selskapene som total disponerer 25 matfiskkonsesjoner i Hordaland. Daglig leder i rederiet er Ingebrigt Landa, Styreformann Øyvind Blom.

«Hordagut» har hoveddimensjoner LxBxDriss på 82.9 x 18.0 x 8.5m. Den får verftets byggenr. FMV44, og skal leveres i april 2020. Hordalaks, Heimli og FMV har jobbet tett sammen i utviklingen av designet. Det er lagt svært stor vekt på utvikling av cargo systemer, slik at optimal fiskevelferd oppnås for hele spekteret fra smolt til slaktefisk. Med FMV44 «Hordagut er ordrehorisonten til april 2020.

Vannbehandlingsanleggene blir førsteklasses og fiskens miljøforhold optimale om bord. Fartøyet får stor fleksibilitet hva angår ulike behandlingsmetoder. Framdriftsanlegget er diesel-elektrisk og fartøyet er klargjort for installasjon av batteripakke.

- Denne brønnbåten vil tilfredsstille alle operasjonelle krav til moderne, effektiv og fleksibel fiskebehandling og –transport. Den er utviklet i samarbeid mellom solid oppdrettskompetanse, erfarne seilende og et nyskapende HFMV designmiljø på Fitjar. Vi er svært fornøyde med designresultatet, stolte over tilliten og ser fram til samarbeidet i engineerings- og byggeprosessen som står foran oss, sier verftsdirektør Hugo Strand i meldingen.

Kilde: Skipsrevyen

hordagut.png

Illustrasjon: Heimli Ship Design
 
FMV44 «Hordagut» får hybrid batteripakke og landstrømsanlegg!

I 2018 kontraherte det nyoppstarta rederiet Hordalaks AS brønnbåten «HORDAGUT» hos Fitjar Mekaniske Verksted AS. Båten som har eit lasteromvolum på 4700 m3 er designa av Heimli og FMV i fellesskap, med designbetegnelsen «HFMV LFC 4700 Hordalaks».

I tillegg til at det er lagt stor vekt på utvikling av cargo systemer, for å sikre optimal fiskevelferd gjennom heile spekteret fra smolt til slaktefisk, er det lagt det stor vekt på miljøvenlege løysningar. Rederiet ynskjer å vera eit rederi med fokus på miljø.

Skipet vil sjølvsagt klargjerast for bruk av landstraum, men dersom kaianlegg ikkje kan tilby dette vil Hordagut nytta seg av batteri installert ombord. Med hybrid batterisystem kan skipet faktisk ligge i havn utan bruk av motorar til strøm for å drifte skipet. Ein kan også nytta batteripakken ved oppdrettsanlegga, noko som vil vera fordelaktig for både mannskap, fiskehelse og miljøet generelt.

Ved å installera ein batteripakke knytta til det dieselelektriske framdriftsanlegget, ynskjer ein å utnytta energi produsert ombord effektivt. Med batteri vil ein kunne unngå oppstart av ein ekstra motor dersom forbruket aukar i kortare periodar, dette ved at overskuddsenergi kan lagres i batteripakken og tilføres ved behov.

Med miljøet i fokus vil Hordagut også få installert eit renseanlegg, som vil kunne medføre opptil 80 % NOx-reduksjon. NOx er ei blanding av gassar som bidrar til luftforurensing. Rederiet har fått støtte frå NOx-fondet til batteripakke og renseanlegg. Landstraumanlegget og batteripakken blir levert av VARD Electro, medan renseanlegget leveres av H+H Engineering & Service.

For å understreke miljøbevisstheten rundt Hordagut vil me nemne at utstyr som MMC First Process leverer, som er i kontakt med vatnet fisken oppheld seg i, nyttar same hydraulikkolje som i matvareproduksjon på land.

Kilde: Fitjar Mek. Verksted

Hordagut.jpg

Illustrasjon: Heimli Ship Design
 
"Hordagut" var på prøvetur i dag så det ble ikke bilde av den... var i Bjørnafjorden lørdag ettermiddag.
 
 
Back
Top