Fiskerstrand investerer i økt dokk kapasitet med fokus på effektivitet, nye markeder og imøtekomme fremtidens miljøkrav.
Verftet kjøper dokka fra Western Shipyard i Klapaidia som igjen har bestilt ny og større dokk
EKSISTERENDE FLYTE DOKK
Lengde (Loa): 133 m
Innvendig bredde: 24 m
Inndokkingsdybde: 7 m / 0,3m puter
Løftekapasitet: 7000 tonn – 67 tonn/m
Kran kapasitet: 1 kran med følgende kapasitet 7,5 tonn/6.6 m og 3 tonn/26.25 m
Bygge år 1943
NY FLYTE DOKK
Lengde (Loa): 165 m
Innvendig bredde: 27,4 m
Inndokkingsdybde: 7,8 m / 1,4m puter
Løftekapasitet: 12000 tonn – 100 (150) tonn/m
Kran kapasitet: 2 kraner med følgende kapasiteter 15 tonn/10 m og 10 tonn/15 m, 8 tonn/21 m
Bygge år 1970
Plana er å slepe flytedokka til Polen kor den vil bli oppgradert med følgende utstyr:
• Servicebrønn for azimuth thrustere
• Hydrauliske sidestøtter for effektiv dokking
• Oppsamlingssystem for spillvann fra høytrykksspyling av skrogsider for å unngå utslipp til sjø.
• Økt kapasitet på landstrøm
Verftet kjøper dokka fra Western Shipyard i Klapaidia som igjen har bestilt ny og større dokk
EKSISTERENDE FLYTE DOKK
Lengde (Loa): 133 m
Innvendig bredde: 24 m
Inndokkingsdybde: 7 m / 0,3m puter
Løftekapasitet: 7000 tonn – 67 tonn/m
Kran kapasitet: 1 kran med følgende kapasitet 7,5 tonn/6.6 m og 3 tonn/26.25 m
Bygge år 1943
NY FLYTE DOKK
Lengde (Loa): 165 m
Innvendig bredde: 27,4 m
Inndokkingsdybde: 7,8 m / 1,4m puter
Løftekapasitet: 12000 tonn – 100 (150) tonn/m
Kran kapasitet: 2 kraner med følgende kapasiteter 15 tonn/10 m og 10 tonn/15 m, 8 tonn/21 m
Bygge år 1970
Plana er å slepe flytedokka til Polen kor den vil bli oppgradert med følgende utstyr:
• Servicebrønn for azimuth thrustere
• Hydrauliske sidestøtter for effektiv dokking
• Oppsamlingssystem for spillvann fra høytrykksspyling av skrogsider for å unngå utslipp til sjø.
• Økt kapasitet på landstrøm