Drift av fergesambandene Herøy, Dønna og Vandve, 01.02.2027 - 31.01.2037
- Rute 18-171 Søvik - Austbø - Herøy - Brasøy
- Rute 18-181 Sandnessjøen - Dønna - Løkta
- Rute 18-188 Solfjellsjøen - Vandve
Alt 1.
For rute 18-171 Søvik - Austbø - Herøy - Brasøy, og rute 18-181 Sandnessjøen - Dønna -Løkta, stilles det krav til elektrisk drift for de 4 hovedfartøyene som skal betjene sambandene(fartøy A1, A2, B3 og B4).Det stilles ikke krav til elektrisk drift for reservefartøyet til sambandene (ferge AB5). For rute 18-188 Solfjellsjøen - Vandve er det ikke et krav til elektrisk drift for hverkenhovedfartøy (ferge C6) eller reservefartøy.
Rute 18-171 Søvik - Austbø - Herøy - Brasøy
Kapasitetskrav ferge A1: 80 PBE, 8 VTE- fullastet og 249 passasjerenheter
Kapasitetskrav ferge A2: 60 PBE, 6 VTE fullastet og 199 passasjerenheter
Rute 18-181 Sandnessjøen - Dønna - Løkta
Kapasitetskrav ferge B3: 80 PBE, 8 VTE fullastet og 249 passasjerenheter
Kapasitetskrav ferge B4: 80 PBE, 8 VTE fullastet og 249 passasjerenheter
Rute 18-188 Solfjellsjøen - VandveKapasitetskrav ferge C6: 15 PBE, 1 VTE fullastet og 50 passasjerenheterOppdragsgiver kan godta differensiert passasjersertifikat tilpasset trafikksvake perioder etteravtale med oppdragsgiver.
Alderskrav til hovedfartøyene og reservefartøy er 2017 eller nyere.
Fartøyene skal ha thrustere til manøvrering og fremdrift. Ror og propell aksepteres ikke.
Alt 2.
For rute 18-171 Søvik - Austbø - Herøy - Brasøy, og rute 18-181 Sandnessjøen - Dønna -Løkta, stilles det krav til elektrisk drift for de 4 hovedfartøyene som skal betjene sambandene(fartøy A1, A2, B3 og B4).Det stilles ikke krav til elektrisk drift for reservefartøyet til sambandene (ferge AB5).
Rute 18-171 Søvik - Austbø - Herøy - Brasøy
Kapasitetskrav ferge A1: 80 PBE, 8 VTE- fullastet og 249 passasjerenheter
Kapasitetskrav ferge A2: 60 PBE, 6 VTE fullastet og 199 passasjerenheter
Rute 18-181 Sandnessjøen - Dønna - Løkta
Kapasitetskrav ferge B3: 80 PBE, 8 VTE fullastet og 249 passasjerenheter
Kapasitetskrav ferge B4: 80 PBE, 8 VTE fullastet og 249 passasjerenheter
Oppdragsgiver kan godta differensiert passasjersertifikat tilpasset trafikksvake perioder etteravtale med oppdragsgiver.
Det er ikke alderskrav til hovedfartøyene og reservefartøy.
Fartøyene skal ha thrustere til manøvrering og fremdrift. Ror og propell aksepteres ikke.
Alt 3.
Det stilles ikke krav til elektrisk drift for hovedfartøy eller reservefartøyet som benyttes isambandene.
Rute 18-171 Søvik - Austbø - Herøy - Brasøy
Kapasitetskrav ferge A1: 80 PBE, 8 VTE- fullastet og 249 passasjerenheter
Kapasitetskrav ferge A2: 60 PBE, 6 VTE fullastet og 199 passasjerenheter
Rute 18-181 Sandnessjøen - Dønna - Løkta
Kapasitetskrav ferge B3: 80 PBE, 8 VTE fullastet og 249 passasjerenheter
Kapasitetskrav ferge B4: 80 PBE, 8 VTE fullastet og 249 passasjerenheter
Oppdragsgiver kan godta differensiert passasjersertifikat tilpasset trafikksvake perioder etteravtale med oppdragsgiver.
Det er ikke alderskrav til hovedfartøyene og reservefartøy.
Ror og propell aksepteres av oppdragsgiver.