Search results

  1. N

    Kystvakt-fartøy

    Går det mot spikar av gamle KV Senja nå da, siden den er kommet til Eldøyane?
  2. N

    Finnsnes Dykk & Anleggservice AS, Bygg nr. 54 ved Fitjar Mek. Verksted, 34,05m Hybrid Arbeidsbåt "FDA Mimmi"

    Mye penere skrog enn de lignende båtene fra Heimli/Fitjar!
  3. N

    Roshydromet, Bygg nr. ? ved Admiralty Shipyards, Forskningsskip "Ivan Frolov"

    Hehe, viss man ser etter på dette bildet kan man tydelig se at det er lagt på en slags platestruktur, jeg syntes bare den var i overkant grov.
  4. N

    Roshydromet, Bygg nr. ? ved Admiralty Shipyards, Forskningsskip "Ivan Frolov"

    Ser ut som dårlig sveisearbeid ligger inne allerede i designfasen
  5. N

    Ny rute på Lysefjorden og Høgsfjorden fra 2023

    Det koster vel spesielt mye når rutetidene forutsetter en vanvittig batterikapasitet
  6. N

    Selvåg Senior AS , Bygg nr. 75 ved Cemre Shipyard, ST 136 LNG "Selvåg Senior"

    Få malt han skikkelig no, så ser det sikkert vetig ut!
  7. N

    Norsk Politi, Bygg nr. ? ved Marell Boats, M12 RIB "Politibåten Agder 1/Vågsvekteren/TBN/TBN/TBN"

    Er det ny båt hvert år på den etaten? Eller må de klare seg annethvert?
  8. N

    Ferge og Fergesamband

    Hører den skal til Sula, så Canada
  9. N

    MF "Veøy" byggast om ved Havyard Leirvik

    Såg på LinkedIn at det var valgt Mitsubishi motorer, Tier III
  10. N

    Amon offshore utvikler ammoniakk drevet psv for norsk sektor med Kongsberg design UT7422NG

    Spennende konsept! Stempelmotorens svanesang dette her, antagelig. Lurer på om de har oppdaget at masten står feil vei
  11. N

    Norled, Bygg nr. 27 ved Måløy Verft, Kombikatamaran "Torine"

    Har hørt at den skal ha ZF thruster, men det stemmer i såfall ikke med bildene da ZF sine er kontraroterende
  12. N

    Arnøytind A/S, Bygg nr. 47 ved Stadyard, NC 1250 "Arnøytind"

    Blir en pen båt! Men hvordan blir resten av byggeperioden nå som designeren er konkurs?
  13. N

    Hagland Shipping, Bygg nr. 736-738 ved Royal Bodewes, 5000 DWT Selvlossende bulkskip "Hagland Pioneer/Progress/Premier"

    Det er slett ikke sikkert bulb er effektivt nei, det er mange faktorer som avgjør dette, første og fremst Lengde/Fart forholdet på skroget (Froudes tall) men også fasongen på forskipet. Dersom farten, i forhold til lengden er lav blir bølgedannelsen tilsvarende lav og det er bare denne bulben...
  14. N

    Balearia, Bygg nr. V138 ved Astilleros Armon Vigo S.A, Ferge "Cap De Barbaria"

    Azipod thrustere gir vel klart best manøverevne for dentype fartøy, og skroget ser ikke ut til å være i stand til å oppnå en fart der vannjet lønner seg
  15. N

    Regjeringen stiller krav til hydrogenferjer på strekningen Bodø-Moskenes

    Hydrogen i flytende form vil være vesentlig mer fluktig enn naturgass ettersom koketemperaturen er bortimot 100 grader lavere for hydrogen (-253 gr C)
  16. N

    P&O Ferries , Bygg nr. 19121007 og 19121008 ved Guangzhou Shipyard International, RoPax "P&O Pioneer" og "P&O Liberte"

    For et ufattelig lite pent utseende. Tviler ikke på at den gir en god reiseopplevelse, blir en fin arbeidsplass, eller er effektiv, på alle måter. Men likevel, rart å ende opp med noe som ser ut som den 19. halvhjertede ombyggingen når skipet er et nybygg.
  17. N

    Balearia, Bygg nr. V138 ved Astilleros Armon Vigo S.A, Ferge "Cap De Barbaria"

    Denne også? Ser da virkelig ikke egnet ut for Vannjeter, eller maskiner av den størrelsen. http://skipsfarts-forum.net/index.php?threads/buquebus-bygg-nr-096-ved-incat-tasmania-pty-ltd-130m-passasjerkatamaran-tbn.1060/ Denne, fra samme rederi derimot, har jeg troen på ;)...
  18. N

    Torghatten Nord, Bygg nr. 1091 ved Cemre Shipyard, NSD120CFc "Hinnøy"

    Selvsagt, tenkte 165 biler med den lengden jeg, ikke 120. Da blir det jo mer som Anda - Lote og Hareid - Sulesund. Men selv om stevnen går innover på disse blir det vel likevel mye mer oppdrift i en fergebaug enn i en annen form for X bow? Her skal de jo ha bred fallem og stort areal på...
  19. N

    Torghatten Nord, Bygg nr. 1091 ved Cemre Shipyard, NSD120CFc "Hinnøy"

    Ser fælt ut med den baugen.. men vi må vel anta at det er to bildekk i høyden og dermed ganske god plass? Fergene som Fjord1 bygde til E39 er jo bare vel 120 m og tar over 200 biler
Back
Top