Search results

  1. Knut Lorentzen

    Elektrifisering og ombygging av "Baronessen" og "Baronen"

    Baronessen er først ut og går til Br. Aa i August, så følger Baronen etter i Desember. Ombygging og forlengning vil ta ca 4 måneder. Pax antall blir uforandret. Båtene vil få batteribyttepakke på dekk.
  2. Knut Lorentzen

    Sleipner (1974) til hugging

    https://www.puentedemando.com/el-veterano-buenos-aires-express-pendiente-de-destino/
  3. Knut Lorentzen

    Ji Mei, ex Prinsesse Ragnhild

    Er det ingen i dette eminente forum som har kontakter som kan komme med noe info om hva som skjer med den gamle Prinsesse Ragnhild som etter sigende skal ha ligget til ankers utenfor Sihanoukville, Kambodsja. Den kom dit etter en mangeårig tilværelse i Hong Kong som casinoskip, et marked som...
  4. Knut Lorentzen

    Finsk selskap kjøper ei passasjerferge fra Oslofergene AS

    Sistemann av de gamle ligger nå på finn https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=233873523
  5. Knut Lorentzen

    Ex Sandefjord - nå i Svartehavet

    En virkelig gammel sliter som har overlevd de fleste, bygget i 1965 som Viking III, og hadde et omflakkende liv som dagferge på en masse ulike ruter i Skandinavia lever i beste velgående, mot alle odds. Etter maskinproblemer trodde man kanskje at stranden var neste. Men etter noen måneder på...
  6. Knut Lorentzen

    Frances Barkley, ex Rennesøy/Hidle

    Lady Rose Marine Services, a ferry company based in the British Columbia city of Port Alberni, has confirmed that it will cease operations as an independently-owned entity on August 31, 2021. The company’s business and assets have been acquired by local operator Devon Transport. The acquired...
  7. Knut Lorentzen

    Boreal, Bygg nr. 46-50 ved Sefine Shipyard, MM 35 PE EL "Oslofjord I-V"

    Ruter offentliggjorde i dag at Boreal har vunnet anbudet med øyferge transporten i Oslo fra 1.11.21. Oslofergene må derfor frasi seg disse rutene etter at de tapte kampen. Det skal bygges 5 nye el ferger, ukjent hvor enda. Illustrasjon: Multi Maritim
  8. Knut Lorentzen

    Smørbukk, ex Askøy hugges

    Etter en svært lang og innholdsrik karriere ble skipet endelig kjørt opp på stranden i Aliaga, Tyrkia i dag. Først var det Askøy - Bergen, så ble det Nesoddbåt før turen gikk til Ukraina og Sevastopol. Russland annekterte Krim, og Sevastopol og båten ble bygget om i all hast til bilferge igjen...
  9. Knut Lorentzen

    Gamle klassikere ødelegges

    Gamle Ji Mei, ex Prinsesse Ragnhild fikk et nytt liv i Kambodsjea som et casinoskip i tilknytning til et hotell, mere her: https://www.facebook.com/pages/category/Casino/JWM-HOTEL-Casino-506999259765971/ Men så grelt så grelt da.... Så er gode klassiske Funchal reddet fra skroting, for en...
  10. Knut Lorentzen

    Bastø Fosen, Bygg nr. 42 ved Sefine Shipyard, MM 139 FD EL "Bastø Electric"

    Avisen Gjengangeren skriver i dag at Bastø Fosen bestiller en ny ferge fra Tyrkia med levering 2020. Dette blir en hybrid ferge, som skal kunne gå på strøm når ladeforholdene blir tilrettelagt ved kaiene. Designet blir det samme som de tidligere 3 nyeste fergene. Dette er som et resultat av...
  11. Knut Lorentzen

    Ms Nobel

    Her er en nykommer i Oslo, Ms Nobel. Bygget som Sundbuss Pernille II ved Lindstøl i Risør. Noen som vet noe om hva denne skal bedrive her fremover?
  12. Knut Lorentzen

    Tidligere hurtigbåten "Prinsen" i ny tjeneste

    Hurtigbåten Prinsen, bygget 1998 ved Kværner Fjellstrand til Nesoddbåtene har fått nytt liv i India etter å ligget uvirksom i Dubai/Abu Dhabi i 8 år. Båten ble solgt til Emiratene da Norled (dengang Tide) overtok trafikken etter anbudskonkurranse. Den skulle da brukes som crewbåt ut til...
Back
Top