Satser på eget servicebåtdesign
Vaagland Båtbyggeri sitt bnr 155 er verftets eget design på servicebåter og er ifølge ny markedssjef Asbjørn Tøssebro snart klart for stålkutting.
– Dette er et selvutviklet design vi har jobbet med siden mars 2016, men prosjektet ble satt på vent i januar 2017 på grunn av prioritering av andre havbruksrelaterte prosjekter, sier Tøssebro til skipsrevyen.no.
– Vi holder nå på med utrustning av vår fjerde lekter SLC-04 til VAMAR med avlusersystemet Hydrolicer, som har inngått langtids leiekontrakt med SalMar Farming, forteller han videre.
Bygger på tidligere erfaringer
Vaagland servicebåt-design er en direkte utledning av de erfaringene verftet har gjort seg gjennom bygging av flere servicefartøyer. Markedssjefen understreker at her har det tette samarbeidet med brukere i næringen vært minst like viktig.
Potensielle interessenter
– Vi har blant annet maksimert lasteromskapasitet, kapasitet på arbeidsdekk, innredningsløsningene er bedre enn på tidligere båter vi har levert, med slusesystem for garderober samt et eget vaskeri for tøy (dette fordi vi har sett at mannskapet kan være flere uker ombord av gangen),
Det skal være flere i bransjen som har vist interesse for Vaagland–designet. Båtene kjennetegnes ved at de er stabile, også ved krankjøring på skuteside. De har stor lastekapasitet i kilo sammenlignet med en katamaran. Båten skal være stabil også i grovere sjø. Andre aspekter som er til fordel for våre servicebåter er Slepekraft, Krankapasitet, Lasterom, Sikkerhets utrustning, mulig motorkraft (kan også leveres med Dieselelektrisk), større innredningskapasitet og fraktekapasitet.
Les mere på sidene til Skipsrevyen
Begge illustrasjon: Vaagland Båtbyggeri
Vaagland Båtbyggeri sitt bnr 155 er verftets eget design på servicebåter og er ifølge ny markedssjef Asbjørn Tøssebro snart klart for stålkutting.
– Dette er et selvutviklet design vi har jobbet med siden mars 2016, men prosjektet ble satt på vent i januar 2017 på grunn av prioritering av andre havbruksrelaterte prosjekter, sier Tøssebro til skipsrevyen.no.
– Vi holder nå på med utrustning av vår fjerde lekter SLC-04 til VAMAR med avlusersystemet Hydrolicer, som har inngått langtids leiekontrakt med SalMar Farming, forteller han videre.
Bygger på tidligere erfaringer
Vaagland servicebåt-design er en direkte utledning av de erfaringene verftet har gjort seg gjennom bygging av flere servicefartøyer. Markedssjefen understreker at her har det tette samarbeidet med brukere i næringen vært minst like viktig.
Potensielle interessenter
– Vi har blant annet maksimert lasteromskapasitet, kapasitet på arbeidsdekk, innredningsløsningene er bedre enn på tidligere båter vi har levert, med slusesystem for garderober samt et eget vaskeri for tøy (dette fordi vi har sett at mannskapet kan være flere uker ombord av gangen),
Det skal være flere i bransjen som har vist interesse for Vaagland–designet. Båtene kjennetegnes ved at de er stabile, også ved krankjøring på skuteside. De har stor lastekapasitet i kilo sammenlignet med en katamaran. Båten skal være stabil også i grovere sjø. Andre aspekter som er til fordel for våre servicebåter er Slepekraft, Krankapasitet, Lasterom, Sikkerhets utrustning, mulig motorkraft (kan også leveres med Dieselelektrisk), større innredningskapasitet og fraktekapasitet.
Les mere på sidene til Skipsrevyen
Begge illustrasjon: Vaagland Båtbyggeri