Mhp manøvrering så tenkte jeg mer på at de ikke har backup i samme ende hvis en thruster stopper. Fjord1 fergene har to i hver ende, nesten like store.
Mhp. fart så ser jeg at Bergensfjord og Fanafjord av og til må opp i 19-20 knop for å holde rutene nå etter nyttår, når det er mye biler som skal med. Bastø III går over 17 knop, den måtte stå over en runde på fredag på grunn av for lange havnetider. Da satte de inn Marstein på planlagt avgangstid for Bastø III. Så ble Bastø II for sein.
Mhp. fart så ser jeg at Bergensfjord og Fanafjord av og til må opp i 19-20 knop for å holde rutene nå etter nyttår, når det er mye biler som skal med. Bastø III går over 17 knop, den måtte stå over en runde på fredag på grunn av for lange havnetider. Da satte de inn Marstein på planlagt avgangstid for Bastø III. Så ble Bastø II for sein.