Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Spørs hva som blir å gå på Jektvik-Kilboghamn i sommer, Malangen passet ikke i kaiene på Sørfjorden og Kilboghamn, innerporten tar borti tårnene, dem skal prøve å tilpasse portene.
Hei, Malangen tol vel ei runde for å teste alle kaier før hun gjekk til Nesna. Muligens innerportenen er ein av grunnane for at ho gjekk til Nesna. Alternativet er jo å sende Malangen litt lenger sør og bytte ho ut med enten Lysingen eller Torgtind.Det stemmer ikke at innerporten til MF Malangen tar borti tårnene på fergekaiene i Kilboghamn og Sørfjorden.
MF Malangen og MF Melfjord skal fortsatt trafikkere Jektvik - Kilboghamn fra 1. juni.
Samme situasjon idag, Lovund tar seg ei tur til Træna inatt. Ser også at Sigrid er på vei sørover med destinasjon Stokkvågen. På tide til å få Petter Dass tilbake til Helgeland som reserve?Husøy ligger i Stokkvågen med tekniske problemer. I ettermiddag lette de visstnok etter feilen. Trænværingene er visst ikke veldig glade for innstilt ferge i dag. Jernøy går hurtigbåtruten for tiden, og den har innstilt på grunn av dårlig vær. Det er meldt liten kuling med vindkast opp i 19 m/s, og det blir visst for mye når båten har en grense på beregnet bølgehøyde på 2,5 m. MF Lovund gir likevel et håp for trænværinger som vil hjem. Den går videre fra anløp 22.30 i Lovund og til Træna og stoppes neppe av en ordinær kuling.
"Petter Dass" er nok opptatt som reserve i kontraktene Boreal har i Hordaland og Rogaland.Samme situasjon idag, Lovund tar seg ei tur til Træna inatt. Ser også at Sigrid er på vei sørover med destinasjon Stokkvågen. På tide til å få Petter Dass tilbake til Helgeland som reserve?
Berre dumt om begge reserveferjer på Helgeland, Alsten og Herøysund, ligger på land samtidig og den gjenværande ferjen Møysalen ikkje kan brukes til Lovund og Træna og alle mellomsteder på Tjøtta-Forvik."Petter Dass" er nok opptatt som reserve i kontraktene Boreal har i Hordaland og Rogaland.
Akkurat i dag går den Skånevik-Matre-Utåker, mens "Matre" er på verksted.
Dessuten trodde jeg "Herøysund" var reserven på Helgeland, var vel derfor den var til ombygging også, siden det er krav om lukket ferje og byggeår 2001 eller nyere på Stokkvågen-sambandene....
Verken "Petter Dass" eller "Sigrid" oppfyller kravene i gjeldende anbud der nå.
Skrev feil, 2000 er kravet. "Lurøy" er akkurat innenfor, like krav til både hovedfartøy og reserve.Berre dumt om begge reserveferjer på Helgeland, Alsten og Herøysund, ligger på land samtidig og den gjenværande ferjen Møysalen ikkje kan brukes til Lovund og Træna og alle mellomsteder på Tjøtta-Forvik.
Uansett, Husøy er ute og seiler igjen og Sigrid, som kom sprintandes nedover igår/natt er no fortøyd i Stokkvågen.
Foresten, om 2001 er kravet, då er det vel heller Herøysund som skal inn og Lurøy (2000) i reserve framover.
Rødøy tilhører Torghatten Nord og ikke Boreal.Det blir spennande korleis Boreal løyser floken på Helgeland, Lurøy og Husøy ligger no til kai, kun 2 ferjer (Lovund og Sigrid) på Stokkvågen-Lovund-Træna. Foreslår at Møysalen tar over for Rødøy på Nesna og som igjen flyttes til Stokkvågen-Lovund.
Og Malangen ligger fortsatt ved Westcon, skal tro om hun er klar til sommerruten imorro?
Tenkte på at dem bytter 1:1, lite ekstrakostnader og begge selskap oppfyller anbudskravene. Berre se på Mørekysten, Norled samarbeidet lenge med Fjord1 på Brattvåg-Herøy, Norled leide Preikestolen til Boreal, Fjord1 utfører Molde-Sekken for Torghatten og er reserve for Brattvåg-Dryna. Stetind har dessuten gått ein del for Boreal siste åran når det skar seg som verst.Rødøy tilhører Torghatten Nord og ikke Boreal.
THN har sin floke å løse, om dem ikke skal leie ut ferger dem trenger selv?
Norled leide Ullensvang til Boreal, Preikestolen var allerede solgt til Boreal på det tidspunktet Torghatten gikk vel for Noreld på Storstein - Nikkeby - Lauksundskaret, og under pandemien var det jo flere rokeringer i mellom rederiene på HelgelandNorled leide Preikestolen til Boreal
Nei, se thn.no.....
Og Malangen ligger fortsatt ved Westcon, skal tro om hun er klar til sommerruten imorro?
Såg det, hun ligger i dokk no. Men som eit plaster på såret, Melfjord tar vel det begge ferjene i sommer skal kunne ta tilsammen, dermed er det kun ulempen med ventetiden.Nei, se thn.no
Er ikke første gang nei, Røsund gikk en stund på Nesna- Levang mens Trondenes gikk Nesnaøyene, i oppstartsfasen av anbudet.Melfjord ligger i Jektvik og venter på slep. Rødøy ser ut til å ta over når haveristen er flyttet, mens det for engansskyld er satt opp beredskapsrute Levang-Nesna-Nesnaøyane. Må jo være første gangen Røsund anløper Levang.